اردبیل؛

اردبیل آماده جذب سرمایه گذاران خارجی در زمینه صنایع تبدیلی کشاورزی است

استاندار اردبیل از آمادگی ها برای جذب سرمایه گذاران غیردولتی و خارجی در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش گفت: با توجه به سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری دولت تدبیر و امید در شمال استان برای تبدیل اراضی دیم به کشت آبی، فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در زمینه توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در این منطقه وجود دارد و باید از ظرفیت سرمایه گذاری و فناوری بخش های غیردولتی در این زمینه ها بهره برد.

وی افزود: 13 مورد زمینه های جذب سرمایه گذاری در استان اردبیل تعریف شده که از جمله می توان به شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اشاره کرد که هم اکنون آنچنان که باید بازده مناسبی ندارد و فناوری و تجهیزات آن نیز به روز نیست اما با استفاده از روش های جدید مشارکت در سرمایه گذاری می توان نسبت به استفاده از فناوری های نوین و افزایش بهره وری این مجموعه اقدام کرد.

وی افزود: بی. او. تی. و بی. ال. او. تی. از جمله روش هایی است که می توان با استفاده از آنها سرمایه گذاران کشورهایی مانند روسیه را در زمینه احیای کشت و صنعت مغان جذب و حتی آنها را نسبت ایجاد کشت و صنعت های نوین و راه اندازی واحدهای کشت گلخانه ای با هدف صادرات ترغیب کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.