اردبیل؛

افزایش 13 درصدی ترانزیت خارجی کالا در استان اردبیل

معاون بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در ۵ ماهه نخست امسال ۱۱۷ درصد افزایش آمار در صادرات چمدانی و نیز افزایش ۳۱ درصدی ترانزیت خارجی کالا در استان اردبیل داشتیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مسعود تبادلی افزود: با گزارشات آماری به دست آمده در چندین سال اخیر مشخص شده است که ارزش کالاهای صادراتی استان اردبیل بیش از سایر استان‌های کشور است.

وی افزود: با مقایسه کیفیت‌ محصولات صادراتی مشخص شده است که کیفیت محصولات صادراتی استان اردبیل به نسبت سایر استان‌های کشور بالاتر است و بهای کالاهای صادراتی این استان به ازای هر تن یک هزار و 31 دلار ولی میانگین کشوری‌ 377 دلار بوده که این امر نشان‌دهنده همین موضوع است.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: میانگین کیفیت محصولات صادر شده به خاطر ارزش افزوده بالای کالاهای صادراتی استان اردبیل و صادرات مواد خام کم‌تر است که نسبت به سایر استان‌های کشور بالاتر است.

تبادلی تصریح کرد: افزایش 14 درصدی محصولات در 5 ماهه نخست امسال نشان‌دهنده بهبود روند افزایش صادرات در سطح استان اردبیل است که به 22 هزار تن کالا می‌رسد که این آمار گواه از 5 درصد افزایش ارزشی و 11 درصد کاهش وزنی را نشان می‌دهد و ما امیدواریم در سال‌های آتی مشکلات موجود در رابطه با صادرات رفع شود و شاهد افزایش آمار به صورت مستمر باشیم.

وی بیان کرد: در 5 ماهه نخست امسال 117 درصد افزایش آمار در صادرات چمدانی و نیز افزایش 31 درصدی ترانزیت خارجی کالا در استان اردبیل داشتیم که محصولات سیب‌زمینی و مصنوعات پلاستیکی بیش‌ترین کالاهای صادراتی استان اردبیل به مقصد کشورهای آذربایجان و عراق بوده‌اند و بیش‌ترین واردات نیز قالب تایر و پلی اتیلن از کشور ترکیه بود که با اقدامات مناسب و به‌موقع این صادرات به خوبی انجام شد.

وی افزود: امسال بیش از 7 هزار تن کالا به ارزش 10.8 میلیون دلار صادرات داشتیم که این رقم نشان دهنده افزایش آمار 22 درصدی نسبت به سال گذشته است و آمار مطلوبی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.