آئین رونمایی از بخش اردوزبان خبرگزاری بین‌المللی تسنیم با حضور سرکنسول پاکستان در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازمشهد، سرکنسولگر پاکستان در مشهدمقدس در این مراسم گفت: زبان اردو، زبان قلب وایمان پاکستان وتنها زبانی است که در آغوش اسلام متولد شده است، زبان اردو از زمانی متولد شد که ایرانی‌ها ، اعراب و ترک‌ها ارتباطات خود را به‌صورت رسمی در بستر شبه قاره شکل دادند.

یاورعباس افزود: غربیها بدنبال جابجایی واژگان اردو وسانسکریت و دیگر زبانها هستند زیراما یک ملت هستیم یک طور فکر می‌کنیم و نباید از هم جدا شویم همانطور که اقبال لاهوری تأکید دارد نباید اجازه داد مرزها پاکستان ، افغانستان و ایران را از یکدیگر جدا کنند.

اوگفت: ایده خبرگزاری تسنیم نسبت به ایجاد زبان اردو در نزدیک ‌کردن ارتباط پاکستان و ایران بسیار موثر است و خبرگزاری تسنیم در کنار تقویت زبان اردو، برادران مسلمان این دو کشور را هم کنار هم آورده است و سبب توسعه ارتباطات میان مردم این دو کشور می‌شود.

سرکنسولگر پاکستان در مشهد مقدس تاکید کرد: از قلم باید در راستای عدالت استفاده کرد و هیچ‌کس نباید از حق خود محروم شود و همانطور که در جامعه پاکستان، ایران چهره‌ای با عشق و احترام دارد و مردم آن به‌هیچ وجه از قلم خود برای ضربه‌زدن به این کشور استفاده نمی‌کنند، توقع مشابهی نیز ازخبرنگاران ایرانی می‌رود.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.