مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان بر لزوم ریشه یابی آسیب های اجتماعی در این استان تاکید کرد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ حجت‌الاسلام سعید مهدوی گفت: در این راستا تبلیغات اسلامی برنامه ریزی جدی برای کاهش این آسیب ها در استان دارد.

وی افزود: یک موسسه پژوهشی کارعمیقی در حوزه آسیب های اجتماعی در سطح کشور انجام داده که مورد پشتیبانی و حمایت سازمان تبلیغات اسلامی قرار گرفته است و گزارش این طرح که در همه ابعاد مسائل اجتماعی کار میدانی وسیع انجام شده به مقام معظم رهبری ارائه می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدوی با بیان اینکه مطابق پژوهش صورت گرفته ۸۰ درصد ثروت کشور در مناطق مرکزی کشور جمع شده است، تصریح کرد: یک نابرابری در بحث توزیع اعتبارات در کشور اتفاق افتاده که این نابرابری قبل از

انقلاب وجود داشته و بعد از انقلاب نیز ادامه پیدا کرده و این بار کجی که از قبل انقلاب بنا گذاشته شده همچنان ادامه دارد لذا مشاهده می‌شود مشکلات عمیق در حوزه آسیب های اجتماعی در مناطق کمتر برخوردار بیشتر ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیشتر آسیب های اجتماعی ناشی از حاشیه نشینی و مهاجرت است، عنوان کرد: با توجه به اینکه فضای معنوی بر کشور حاکم است و مردم ما به مسئولان نظام، شبکه روحانیت و رهبری اعتقاد دارند لذا باید آینده خوبی برای آن ها ترسیم کنیم و تا این سرمایه اجتماعی از بین نرفته در حوزه آسیب های اجتماعی تدبیر اندیشیده شود.

وی اضافه کرد: باید در برنامه های خود سعی کنیم آرام آرام به سمتی پیش برویم که حوزه فرهنگی از آسیب های اجتماعی بکاهد.

حجت‌الاسلام مهدوی به برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی در کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: از مبلغین سازمان، حوزه هنری استان و خبرگزاری مهر لرستان درخواست خواهیم کرد که به سمت پرداختن به مسائل اجتماعی و شفاف سازی و اطلاع‌رسانی در این حوزه بروند.

وی اضافه کرد: در صورت نبود مسجد، هیئت های مذهبی و کانون های فرهنگی در محلات آسیب زا نسبت به ایجاد این اماکن اقدام خواهیم کرد و به سمتی خواهیم رفت که موسسات و نهادهای دینی و مردمی را در راستای کاهش آسیب های اجتماعی حمایت کنیم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.