بیرجند؛

معادن زغال سنگ،گنجینه طلای سیاه کشور

معادن زغال سنگ گنجینه طلای سیاه کشور است و قیمت زغال سنگ باید رقابتی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه قیمت زغال سنگ باید رقابتی شود گفت:اگر این محقق نشود در آینده هزینه تولید به قدری افزایش خواهد یافت که دراستخراج معادن ، پرداخت حقوق و دستمزد دچار مشکل خواهیم شد.

هفده تن در بازدید از معادن و واحد های فرآوری زغال سنگ طبس افزود: اگر این موضوع محقق نشود این معادن دچار مشکلات جدی و تعطیلی می شود که دولت باید توجه جدی به توسعه زیرساختها کند.

وی گفت: برخی از معادن و واحدهای فرآوری طبس در خاومیانه نمونه است بطوری که در برخی از آنها حوادثی در 2 سال گذشته نداشتیم و این قابل تقدیر است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به معوقات حقوق کارگران برخی از واحدهای زغال سنگ در طبس افزود: علت اصلی این معوقات به فروش نرسیدن محصولات ذوب آهن است که نتوانسته است محصولات خود را به فروش برساند.

هفده تن اظهار کرد: اگر خریدار محصولات زغال سنگ فقط ذوب آهن باشد در آینده با یک بحران مواجه می شویم و اشتغال دچار تهدید خواهد شد.

وی با بیان اینکه حجم عظیم زغال سنگ در شهرستان طبس بوده و برای 200 سال آینده پاسخگوی کارخانجات است گفت: باید به فکر تولید نیروگاه حرارتی باشیم تا سوخت خود را از معادن زغال سنگ تامین کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: درصورتی که نیروگاه متقاضی داشته باشیم قیمت زغال سنگ رقابتی می شود و هرسال قیمت آن افزایش می یابد و اگر قیمت زیاد شود دستمزد ها و اشتغال افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.