مشاور و رئیس حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: سبک معماری ایرانی اسلامی متناسب با استفتائات مراجع تقلید ارائه خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازمشهد، محمد هادی عرفان در برنامه زنده تلویزیونی گفتگو که از سیمای خراسان رضوی پخش شد، به بررسی شاخص‌های معماری ایرانی اسلامی پرداخت و اظهار کرد: با این هدف که جایگاه معماری اسلامی ایرانی مشخص شود و به سبک زندگی مومنانه کمک کند، نوشتن استفتائات از فضال و طلاب از سال 91 شروع و 100 سوال از دفتر مراجع پرسیده و پاسخ دریافت شد.

وی افزود: بدین ترتیب اگر افق 10 یا 15 ساله برای این مسئله در نظر بگیریم، به این نگاه نزدیک می‌شویم که اگر مشتری آمد و گفت مقلد مرجع خاصی است و آیا می‌توان سبک معماری متناسب با آن ارائه داد، بتوانیم این خواسته را برآورده کنیم.

رییس مؤسسه حکمت دانش و فن شهرسازی و معماری اسلامی با بیان اینکه معماری برآمده از سبک زندگی است، افزود: سبک زندگی نیز در دامنه تمدنی قابل بررسی است و نیازهای فرد مسلمان را برآورده می‌کند.

عرفان با اشاره به اینکه مبانی دانشگاه بر اساس الگوی معماری مدرن است، گفت: باید تلاش کرد مبانی معماری ایرانی اسلامی را به دانشگاه‌ها وارد کرد و در این زمینه استاد می‌تواند نقش مهمی ایفا کند، چرا که در رشته معماری ، تجربه استاد دارای اهمیت بیشتری است.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.