همه بانوان مبتلا به بیماری های قلبی باید قبل از اقدام به بارداری به منظور اخذ مجوز بارداری به مراکز مشاوره اعم از مراکز بهداشت،متخصصین زنان و زایمان و یا متخصصین قلب مراجعه کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد متخصص زنان و زایمان و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد  در نشستی خبری که با موضوع سلامت قلب و بارداری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد،گفت: در طول بارداری به علت تغییراتی که در بدن ایجاد میشود، برخی از بیماریهای قلبی تشدید میشوند وصدمات غیر قابل جبرانی به مادر و جنین وارد میشود.

دکتر نفیسه ثقفی حفظ آرامش ،عدم اضطراب وتحت مراقبت بودن مادران بارداری که دچار بیماری های قلبی هستند را امری ضروری دانست.

متخصص زنان و زایمان و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت:ناهنجاری های جنینی،تولد با وزن کم،مرده زایی،تولد با بیماری مادرزادی قلبی و سقط اجباری جنین از عوارض اقدام به بارداری فرد مبتلا به بیماری های قلبی بدون دریافت مجوز و مشاوره های لازم است.

دکترنفیسه ثقفی با اشاره به علائمی که در طول بارداری مادر مبتلا به بیماریهای قلبی ممکن است پیش بیاید و باید جدی گرفته شود افزود: سرفه های خشک،خلط خونی،تندی و یا کندی بیش ازحد ضربان قلب،افزایش تعدادتنفس، احساس خستگی،ورم ناگهانی،بزرگی بیش از حد شکم و احساس وجود مایع در شکم،احساس سفتی و چماقی شدن انگشتان دست،و برجستگی رگ های گردن از نشانه هایی هستندکه فرد باید مورد توجه قرار دهد و فورا به مراکز بهداشتی ودرمانی مراجعه و تحت مراقبت قرار بگیرد.

انتهای پیام//آ.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.