بيت عتيق کارواني است که در سالگرد فاجعه منا به راه افتاده و حالا به گلستان دومين استانی که بيشتر آمار شهدا را به خود اختصاص داده رسيده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ سال گذشته بود که همزمان با عید قربان از مراسم رمی جمرات، خبری تاسف برانگیز در جهان مخابره شد که  از بی تدبیری حکام سعودی در مدیریت بیت عتیق حکایت می کرد.
داغ خانواده شهدای منا همچنان تازه است

 برادر شهید رکن آبادی در مورد  این بی تدبیری می گوید: حکام سعودی حتی در روز فاجعه از دادن آب به زائران هم خودداری می کردند و حتی افرادی که از این فاجعه جان سالم به در برده بودند را همراه مردگان منتقل می کردند و آنها را زنده به گور کردند.

داغ خانواده شهدای منا همچنان تازه است

هرچند این روزها یک سال از آن فاجعه می گذرد بازماندگان همچنان داغدار این حادثه اند.
داغ خانواده شهدای منا همچنان تازه است

شهرام کر همسر خانم مرجان نازقلیچی فرماندار بندرترکمن و دومین فرماندار زن کشور که دراین فاجعه شهید شد گفت: شنیدن خبر شهادت همسرم غیر قابل تصور بود و این زمانی بود که فرزندانم برای آمدن مادرشان لحظه‎شماری می‎کردند  و این دلتنگی هنوز هم از بین نرفته است.

داغ خانواده شهدای منا همچنان تازه است

دختر شهیده شهنازعلاقی می گوید: مادرم گفته بود وقتی که برگشتیم همه را دعوت کنید اما نیازی به دعوت نبود وقتی که مادرم برگشت همه شهر آمده بودند و نه تنها ما و شهرمان بلکه همه کشور عزا دار شدند.

داغ خانواده شهدای منا همچنان تازه است

برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای منا کاروان بیت عتیق  در چهارمین منزلگاه خود به بندرترکمن رسید تا با بازماندگان این فاجعه همدردی کند.
داغ خانواده شهدای منا همچنان تازه است

فاضلی، رییس بنیاد شهید و ایثارگران استان گلستان گفت: استان گلستان با 49 شهید فاجعه منا از 464 شهید منا در کشور دومین استان کشور است که در این حادثه رخت عزا به تن کرده است که از این تعداد 13 شهید مربوط به شهرستان بندر ترکمن و بقیه مربوط به گنبدکاووس بودند.

اجرای نمایش، خاطره گویی شاهدان عینی و قدردانی از خانواده شهدای منا و سخنرانی خانواده های شهدای شاخص از جمله برنامه های حضوراین کاروان درشهر بندر ترکمن بود.

کاروان بیت عتیق در پایان این مراسم تندیس معراج را به خانواده‎های معظم شهدای منا هدیه کرد.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.