مقامات کندز می‌گویند که پس از واردشدن تلفات سنگین به گروه طالبان، این شهرستان به دست نیروهای امنیتی افغانستان افتاد.

نیروهای امنیتی افغانستان شهرستان قلعه‌ذال کندز را تصرف کردند
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، محمدمعصوم هاشمی آمر امنیت فرمانده امنیتی کندز می‌گویند: این شهرستان صبح امروز در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی و کماندو به تصرف دولت در آمد.

هاشمی افزود: در نتیجه عملیات بازپس‌گیری قلعه ذال که با پشتیبانی نیروی هوایی همراه بود، آن شهرستان از وجود طالبان پاکسازی شد.

هرچند این مقام امنیتی کندز به تعداد دقیق کشته‌ها و زخمیان طالبان اشاره ای نکرد، اما مدعی شد که تلفات سنگینی به جنگجویان آن گروه وارد شده است.

در حال حاضر به گفته مقامات امنیتی، طالبان از شهرستان فرار کرده‌اند و عملیات جستجوی خانه به خانه در قلعه‌ذال آغاز شده است.

وزارت کشور افغانستان نیز تصرف دوباره شهرستان قلعه ذال را تأیید کرده است.

قلعۀ ذال ولایت کندز در هم‌جواری مرکز و شهرستان‌های خان‎آباد و چهاردره موقعیت دارد و بيش از پنجاه کيلومتر از شهر کندز فاصله دارد. حدود دو ماه پیش، طالبان با راه‌اندازی حملات تهاجمی در حومۀ شهر کندز، قلعۀ ذال و خان‌آباد این دو شهرستان را تصرف کردند. اما شهرستان خان‌آباد پس از یک‌ شبانه‌روز دوباره به کنترل دولت در آمد؛ ولی قلعه ذال تاکنون در دست طالبان بود.

این در حالی است که روز گذشته مقامات امنیتی محلی در کندز اعلام کردند که عملیات گسترده‌ای را برضد مخالفین مسلح در آن استان آغاز کرده اند.

در پی شدت نبرد و گسترش جنگ در استان کندز، جنرال عبدالله حبیبی وزیر دفاع افغانستان در آخرین روز ماه اسد به کندز رفت و رهبری جنگ را به دوش جنرال مرادعلی مراد، معاون لوی درستیز افغانستان گذاشت.

صدای آمریکا نوشت: وزیر دفاع افغانستان به مردم کندز تعهد سپرد که تمام مناطق این استان از وجود شورشیان پاکسازی خواهد شد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار