اهواز؛

عدم جبران خسارت کشاورزان دزفول ازسیل فروردین

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: خسارت 900 میلیارد ریالی بخش کشاورزی دزفول تاکنون جبران نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،احمد زارعی مدیر جهاد کشاورزی دزفول  در نشست کارگروه کشاورزی ، آب و منابع طبیعی شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری بیان داشت:بر اثر سیل بیش از 900 میلیارد ریال به بخش های مختلف کشاورزی دزفول و دام های این شهرستان خسارت وارد شد که از ظرفیت های شهرستان برای جبران بخشی از خسارت وارده استفاده شد اما تاکنون هیچ اعتباری از سوی مدیریت بحران استان خوزستان به کشاورزان دزفول پرداخت نشده است.

وی افزود:به دلیل شدت خسارت وارده ناشی از سیل با استفاده از ماشین آلات ارتش و نیروهای مسلح اقدام به لایروبی زهکش ها و ترمیم جاده های بین مزارع شده و این عملیات همچنان ادامه دارد که تلاش و همکاری نیروهای مسلح قابل تقدیر است.

زارعی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز امکان کشت در برخی زمین های کشاورزی دزفول به دلیل خسارت وارده ناشی از سیل وجود ندارد گفت:مدیریت بحران تنها به امور عشایر ورود کرده و از محل ماده 10 و 12 تسهیلات کم بهره و ارزان قیمت به این بخش اختصاص یافته است.

سیدمحمد ابراهیم عالمشاه رئیس بانک کشاورزی دزفول نیز در این نشست اظهارکرد:طبق دستور معاون رئیس جمهوری تسهیلات بانکی به کارگاه های تولیدی بخش کشاورزی که زیر 50 نفر پرسنل دارند اعطا می شوند .

وی افزود:در خصوص ارائه تسهیلات بانکی به خسارت دیدگان سیل نیز دستور العمل ارائه تسهیلات تصویب شده ولی هنوز به مراکز شعب بانک کشاورزی ابلاغ نشده است که در صورت ابلاغ نسبت به ارائه تسهیلات اقدام خواهد شد.

عالمشاه اذعان کرد:از دیروز به مدت 20 روز ارائه تسهیلات 100 میلیون ریالی به عشایر کوچ رو آغاز شده که به 80 خانوارعشایری دزفول این تسهیلات پرداخت می شود.


حبیب الله آصفی فرماندار دزفول نیز در خصوص خسارت وارده ناشی از سیل گفت:سیل فروردین ماه چهار هزار میلیارد ریال به زیرساخت های کلیه بخش های دزفول خسارت وارد کرد که شهرداری دزفول بیشترین خسارت را متحمل شده است.

وی  از خبرنگاران و اصحاب رسانه خواست با اطلاع رسانی خسارت سنگین ناشی از این سیل ویرانگر را به گوش مسئولان ذیربط برسانند تا در راستای احقاق حق کشاورزان و سایر اقشار خسارت دیده اقدام شود.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.