اهواز؛

اربعین ،حرکتی فرهنگی اعتقادی

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در استان خوزستان گفت : نباید از هدف و فلسفه اربعین حسینی غافل باشیم و در واقع مساله اربعین، حرکت فرهنگی و اعتقادی است.

اربعین ،حرکتی فرهنگی اعتقادیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،آیت‌الله سید ابوالحسن حسن‌زاده مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در استان خوزستان در نشست کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین شهرستان اظهار کرد: زائران اربعین حسینی و سیدالشهدا(ع) باید مورد احترام و تکریم قرار بگیرند و خوشبختانه در سال‌ گذشته از این نظر در مرز بین‌المللی شلمچه مشکلی نداشتیم.

وی اظهار داشت: در بحث اربعین حسینی بعد اصلی مسأله فرهنگی است، ما نباید از هدف و فلسفه اربعین حسینی غافل باشیم و در واقع مساله اربعین، حرکت فرهنگی و اعتقادی است.

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان گفت: گاهی اوقات آنقدر بحث و مسائل مقدمات فراهم می‌شود که موضوع و هدف اصلی به فراموشی سپرده می‌شود، اما در اصل هدف اصلی اربعین، ایجاد تحول فرهنگی است.

وی با تاکید بر اینکه زائران نباید در مسأله اربعین فقط صرف حضور فیزیکی داشته باشند،افزود :اگر کسی فقط در اربعین حسینی حضور فیزیکی داشته باشد، قطعا به آن هدف و تحولی که باید برسد نخواهد رسید.

امام جمعه موقت اهواز با تاکید بر اینکه ما باید در بحث زیارت اربعین محتوا و عمق بخشی ایجاد کنیم، بیان کرد: اگر زائر در طول راهپیمایی اربعین در هنگام اوقات نماز، به این فریضه اهمیت نشان ندهد، در واقع زیارت این فرد با محتوا و معرفت نخواهد بود.

وی در پایان گفت: یکی دیگر از مواردی را که باید مردم در خاک کشور عراق انجام دهند، احترام به قوانین و مقررات آنها است که این امر بسیار مهم و حساس است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار