واعظی با اشاره به دستاوردهای وزارت ارتباطات از بخش خصوصی داخلی و خارجی دعوت به سرمایه گذاری کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز 16 شهریور، در همایش ایران کانکت 2016 گفت: با توجه به اینکه سه چهارم سرمایه گذاری در پنج سال آینده بر عهده بخش خصوصی است از شرکت های بخش خصوصی داخلی و خارجی دعوت به سرمایه گذاری می کنیم.


واعظی نگاه دولت تدبیر و امید را نگاه به آینده خواند و گفت: اهم اهداف 5 سال آینده، تأمین خدمات با سرعت 20 مگابیت در ثانیه برای 80 درصد خانوارها، تأمین سرویس پهن باند برای 90 درصد روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته، افزایش قابل ملاحظه فعالیت های پژوهش و نوآوری در زمینه های آینده ساز، افزایش محتوی داخلی داده ها حداقل به 5 برابر فعلی، و ارائه خدمات الکترونیکی متنوع و گسترده است.

دکتر واعظی از دست آوردهای وزارت ارتباطات در سه سال اخیر گفت و افزود: ظرفیت فیبر نوری کشور بیش از7 برابر شده است؛ همچنین تولید محتوای داخلی 4 برابر شده و سرعت اینترنت در حال حاضر به بیست مگابایت بر ثانیه رسیده  است.

واعظی تاکید داشت: فعالیت های پژوهشی افزایش چشم گیری داشته است.

واعظی با بیان اینکه دولت بخش ICT را به عنوان پيشران توسعه، و توانمند ساز همه بخش های ديگر می داند، گفت: سياست ما گسترش زيرساخت ها، امكانات و خدمات، با توجه به لزوم ارتقاء كيفيت با بهره گيری از توان ملی و ظرفيت های بومی است.

وی ادامه داد: مأموريت اصلي وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حصول اطمينان از ارائه خدمات با هزينه مناسب، امنيت قابل قبول و با كيفيت خوب در سراسر كشور، در محيطی شفاف و رقابتی برای تحقق اقتصاد و اشتغال فاوا محور است.

واظی اظهار داشت: در دنيای امروز، استفاده گسترده از ارتباطات و فناوری اطلاعات ضرورتی حياتی برای تسهيل و ترغيب سرمايه گذاری، توانمندسازی جوانان، و ايجاد اشتغال در همه بخشهای اقتصاد است. اين كار همچنين موجب ارتقاء حقوق شهروندی، شفاف سازی امور مختلف، و بهبود دسترسی آزاد به اطلاعات می شود. 

وزیر ارتباطات همچنین در خصوص موقعیت استراتژیکی ایران در جغرافیای منطقه و جهان و اهداف همایش ایران کانکت 2016 اظهار کرد: تأکید این اجلاس، برگشودن افق های تازه در ترانزیت ترافیک شرق و غرب است و در این راستا موقعیت و جغرافیای استراتژیک و ممتاز ایران این امکان را فراهم کرده است که با استفاده از امکانات ترانزیتی پیشرفته ای که در ایران فراهم شده است و از مسیر ترانزیتی جدیدی که به مراتب کوتاه تر از مسیرهای موجود است، و تعدد مرزهای آبی و خشکی بر جذابیت آن می افزاید، خدمات ترانزیت ترافیک را با کیفیت بهتر و با هزینه کمتر ارائه کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.