سنندج؛

نقش مهم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: امر به معروف و نهی از منکر تمامی مسائل خرد و کلان جامعه را پوشش می‌دهد و همه باید این فریضه مهم را اجرا کنیم.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در کردستان شامگاه گذشته، 15 شهریورماه در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر استان، اظهار کرد: قبل از انجام هر اقدامی برای موفقیت در کار باید وضعیت موجود را بسنجیم و ببینیم تا رسیدن به وضعیت مطلوب چقدر فاصله داریم.

وی با بیان اینکه برای حل بسیاری از معضلات و فسادها در جامعه ابتدا بایستی ریشه یابی کرد، افزود: اگر حرف هایی گفته شود که حرمت‌ها و حریم‌ها در جامعه شکسته شود، دیگر نمی‌توانیم جلوی بسیاری از معضلات را بگیریم.

نماینده ولی فقیه در کردستان عنوان کرد: حتی اگر جامعه به بهترین حالت مطلوب و آرمانی برسد، فریضه امر به معروف واجبی است که هیچگاه از گردن ما ساقط نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم ترک‌کنندگان امر به معروف و نهی از منکر مورد لعن و نفرین خداوند قرار می‌گیرند، بیان کرد: در برخورد با منکرات و اجرای معروفات از سرزنش‌ها و برخوردهای دیگران نترسیم و با هجوم خاموش دشمنان مقابله کنیم.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی جامعه آرمانی اسلامی را جامعه ای تشریح کرد که اهل آن نسبت به معروفات خوشحال و نسبت به منکرات ناراحت می‌شوند و افزود: امر به معروف و نهی از منکر تمامی مسائل خرد و کلان جامعه را پوشش می‌دهد و همه باید این فریضه مهم را اجرا کنیم و زمینه را برای مقابله با فساد و منکرات فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: در اجرای امر به معروف و نهی منکر جای تعارف با کسی نداریم چراکه طرف مقابل ما در انجام این فریضه خداوند است.

وی مسئولیت های محوله را امانتی بر دوش مدیران عنوان و اعلام کرد: هرکس در هر موقعیت و مرتبه‌ای قرار دارد به این وظیفه خطیر خود عمل کند و سعی کنیم مسئولیت‌های خود را به احسن وجه انجام دهیم.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه نشانه تمیز مؤمن و منافق را می‌توان در برخورد با منکرات مشاهده کرد، افزود: معیار مؤمن و منافق بودن را امر به معروف و نهی از منکر نشان می‌دهد و فضای جامعه نیازمند آغاز یک حرکت جدی در تمامی زمینه‌ها است.

وی آسیب های فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را بیشتر از ماهواره ها دانست و اعلام کرد: سن استفاده از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی بسیار پایین آمده است و معایب و آسیب‌های این فضاها بسیار بیشتر از مزایای آنها است.

نماینده ولی فقیه در کردستان بیان کرد: توطئه‌ها و اقدامات دشمنان برای ترویج منکرات در جامعه بسیار هدفمند است و ریشه‌ها را هدف قرار داده و بطور ویژه و هدفمند در پی از هم پاشیدن خانواده‌ها هستند و به صورت اساسی هم کار می‌کنند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی ترویج فساد اخلاقی از مهم‌ترین اقدامات دشمنان عنوان کرد و افزود: فساد اخلاقی همه چیز را نابود می‌کند که قرآن کریم می‌فرماید این فساد از تبرج و تظاهر زنان شروع می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: اوضاع را جدی‌تر بگیریم و در چهارچوب قانون و تا جایی که اختیار داریم با منکرات برخورد کنیم و مسئولیت‌های خود را به گردن دیگران نیندازیم.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.