به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،مدیرکل دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برگزاری سمینارهای مختلف آموزشی اهمیت و فرآیند ثبت ملی و بینالمللی نشان یا برند تجاری در سراسر کشور اظهار داشت: هدف از برگزاری این دورهها در استانهای کشور، تبیین مالکیت صنعتی و شناخت لازم واحدهای صنعتی است.
سیدمهدی میرصالحی تصریح کرد: یکی از موارد بسیار مهمی که در حوزه حقوق مالکیت صنعتی مطرح است موضع ثبت علائم تجاری و برند است.
وی با تاکید بر اینکه برند در واحدهای تولیدی و صنعتی نقش بسیار اساسی و مهمی دارد گفت: هر واحد صنعتی و تولیدی اگر خواهان رسیدن به تولید پایدار بوده و بخواهد تولید خود را استمرار بخشد، به موضع فروشش باید توجه لازم را داشته باشد.
میرصالحی افزود: وقتی موضوع برند مطرح میشود خود به خود وارد حوزه بازار و تجارت شده و در این باره، بازار تجارت ساز و کار و ابزار خود را طلب میکند و یکی از ابزارهای نوین تجارت موضوع برند است.
مدیرکل دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در فرایند برندی گام نخست ثبت نشان و برند است اظهار داشت: بیشک برای اینکه در بازارهای جهانی بتوانیم جایگاه اقتصادی و تجاری خود را حفظ کنیم باید با نشان وارد شویم.
وی تصریح کرد: بیتردید با ارتقاء کیفی تولید میتوان اعتبار، اطمینان و اعتماد مشتری را جلب کرده و با ارتقاء کمی تولید نیز میتوان بازارهای خود را چه در داخل و چه در محیط بینالمللی توسعه داد.
به گفته میرصالحی، اما وقتی این جایگاه به وجود میآید، باید حقوق آن برای تولیدکننده و واحد صنعتی حفظ شده و ابزار آن نیز ثبت نشان تجاری است.
انتهای پیام/ب