مسئول نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی شبکه دامپزشکی مشهد گفت: همایش ترویج فرهنگ بهداشتی ذبح دام قربانی در مشهد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، شهرام کرباسی افزود: این اقدام با هدف ارتقا سلامت جامعه و پیشگیری از بیماریهای مشترک بین دام و انسان انجام شد.

وی با بیان اینکه هیچ ماهی منجمد به صورت فله در مشهد عرضه نشده است، اظهارداشت: فروش ماهی فقط به صورت بسته بندی و همراه با درج مشخصات عرضه می شود.

کرباسی با بیان اینکه تمامی آلایشهای دامی مانند جگر، کله، سیرابی و پاچه در مشهد به صورت بسته بندی ارائه می شوند، گفت: به هر گونه شکایتی در این خصوص رسیدگی می شود.

وی افزود: عرضه مرغ بسته بندی، مرغ بدون آنتی بیوتیک و تخم مرغ بدون آنتی بیوتیک نیز ابتدا از مشهد آغاز شد و سپس در سایر مناطق کشور گسترش یافت.

معاون دادستان مشهد نیز در این همایش با اشاره به اینکه رسیدگی به مسائل بهداشتی در حوزه دامپزشکی به صورت منسجم، از اقدامات مورد تاکید دادستانی است، گفت: خرید و فروش دام به صورت غیرمجاز و یا ذبح غیربهداشتی ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

همایش ترویج فرهنگ بهداشتی ذبح دام قربانی در آستانه عید قربان با همکاری اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی و شهرداری مشهد برگزار شد.

دامپزشکی خراسان رضوی پارسال رتبه نخست عرضه بهداشتی فرآورده های خام دامی را در کشور کسب کرد.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار