کارگردان مستند خواجه اختیار الدین منشی گنابادی از پایان تصویربرداری مستند خواجه اختیار الدین منشی گنابادی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ منصور مهدیزاده گفت: با به پایان رسیدن مستند داستانی خواجه اختیار الدین گنابادی و انجام تدوین این مستند بزودی برای جشنواره بین المللی رشد ارسال خواهد شد.
وی افزود: مهم ترین هدف ساخت این مستند زنده نگه داشتن نام خواجه اختیار الدین گنابادی و درج مجدد اسم کامل این خطاط در کتاب هشتم دوره اول متوسطه، چرا که یکی از خوشنویسان بزرگ خط تعلیق در قرن دهم هجری بوده است.
کارگردان این مستند افزود: در حین ساخت این مستند پیگیری هایی در سطح کشوری و شهرستان انجام شد تا اقداماتی در راستای معرفی این خطاط بزرگ انجام شود.
مهدیزاده گفت: تاکنون اقدام نظیر نامگذاری یکی از بلوار های شهر گناباد به نام خواجه اختیار الدین منشی گنابادی، نصب تابلو معرفی بخشی از زندگی خواجه اختیار الدین منشی گنابادی در کنار مزارع کشاورزی به جا مانده از خود ایشان که در کوی شرقی شهر گناباد واقع شده است.
وی عنوان کرد: همچنین اداره میراث فرهنگی شهرستان در حال پیگیری مراحل ثبت ملی درخت توت 500 ساله به نام خواجه اختیار منشی الدین گنابادی و جمع آوری آثار این هنرمند بزرگ جهت قرار گیری در موزه ای به نام خواجه اختیار الدین منشی گنابادی است
این هنرمند اظهار داشت: در پایان فیلم از یکی بازماندگان منسوب خواجه اختیار الدین منشی گنابادی در این فیلم به ایفای نقش این شخصیت می پردازد.
وی در پایان گفت: هزینه ساخت این مستند 100 درصد توسط بنده تامین شده است
انتهای پیام// ح.ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.