وب‌سایت گلوب اند میل در مطلبی به بررسی شرایط شرکت اپل و نقش سرنوشت‌ساز آیفون جدید برای این شرکت پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وب‌سایت "گلوب اند میل" در مطلبی نوشت: برگزاری کنفرانس اپل در شهریور هر سال، مانند آمادگی برای بازگشت به مدرسه، در حال تبدیل شدن به یک عادت است. اما هنگامی که تیم کوک – مدیرعامل شرکت اپل – روز چهارشنبه برای رونمایی از آخرین آی‌فون وارد صحنه شود، مشابه سال‌های گذشته، خطرات بسیاری وی را تهدید خواهند کرد.

شرکت اپل در 6 ماه نخست سال جاری میلادی با کاهش درآمد روبرو شد. این مسئله در 13 سال اخیر برای این شرکت بی‌سابقه بوده است. کاهش تعداد فروش آیفون‌ها موجب شده است انگشت اتهام به سوی طراحی این تلفن همراه هوشمند نشانه رود. همان‌گونه که شرکت بین‌المللی داده در ماه ژوئیه (31 روز منتهی به 10 مرداد) اعلام کرد، 40 میلیون دستگاهی که اپل در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به فروش رساند، نسبت به 2 سال اخیر کاهش داشته است.

سهام شرکت اپل نیز تحت تاثیر کاهش فروش تلفن‌های همراه اپل قرار گرفته است. سهام این شرکت نسبت به سال گذشته میلادی حدود 2 درصد کاهش یافته است.

اپل در چند روز گذشته با یک معضل بزرگ دیگر نیز مواجه شد. کمیسیون اروپا این شرکت را به فرار مالیاتی در ایرلند متهم کرد. کمیسیون اروپا اپل را به پرداخت 19 میلیارد دلار به دولت ایرلند به عنوان مالیات محکوم کرد. با این‌حال، برخی در خصوص حل و فصل این مناقشه ابراز امیدواری می‌کنند.

حال، چگونگی عملکرد آیفون جدید اپل در کانون توجه قرار گرفته است. برای پیشبینی درباره آینده اپل، چشم‌ها نگران کنفرانس این شرکت در روز چهارشنبه 7 سپتامبر (17 شهریور) هستند. بسیاری از تحلیلگران معتقدند اپل باید در معرفی آیفون جدید خود گامی رو به جلو بردارد و از فروختن دستگاهی که در دو سال اخیر تقریبا پیشرفت چشم‌گیری نداشته است، خودداری کند.

در گذشته، شرکت اپل 2 روش ساده را برای بهبود امکانات آی‌فون در پیش گرفته است: قرض گرفتن از امکانات اندروید و یا ساخت ویژگی‌های منحصر به فرد. رقابت در میان تلفن‌های هوشمند اندرویدی – که نزدیک به 85 درصد تلفن‌های همراه هوشمند جهان را به خود اختصاص داده است -- در زمینه نوآوری در سطح بسیار بالایی قرار دارد. اپل همواره در انتظار می‌نشیند تا ایده‌های غیرمعمول سازندگان دستگاه‌های اندرویدی آزمایش خودشان را پس دهند و سپس اقدام به استفاده از آن‌ها در آیفون می‌کند.

به عنوان مثال، مقامات اپل سال‌ها تلفن‌های همراه بزرگ اندرویدی را مورد تمسخر قرار می‌دادند. اما این شرکت سرانجام آیفون‌های 4.7 و 5.5 اینچی را روانه بازار کرد.

برخی از قابلیت‌های غافلگیرکننده تلفن‌های همراه اپل – مانند دستیار صوتی "سیری"، قابلیت اسکن اثر انگشت، و صفحه نمایش حساس به فشار – پیش‌تر در بازار وجود داشته اند.

شرکت گوگل در زمینه ساخت دستیار صوتی با هوش مصنوعی پیشرفته – با بهره‌گیری از اطلاعات عظیمی که موتور جستجوی گوگل در اختیار این شرکت قرار می‌دهد – توانسته است از اپل پیشی بگیرد. با این حال، نسخه جدید سیری در آی‌او‌اس 10 – سیستم عامل جدید دستگاه‌های آی‌فون و آی‌پد – قرار است در همین مسیر حرکت کند و در برنامه‌های جانبی نیز در دسترس باشد.

اندروید همچنین در زمینه وارد کردن واقعیت مجازی به تلفن‌های همراه هوشمند بسیار فعال است. سازندگان تلفن‌های اندرویدی توانسته اند نسبت به اپل با شرکای بیشتری که در زمینه پوشیدنی‌‎های هوشمند و فناوری خانه هوشمند فعالیت می‌کنند، همکاری کنند. با این حال، ممکن است شرکت اپل نیز در این مسیر گام‌هایی بردارد.

یکی از قابلیت‌هایی که هیچ سازنده دستگاه اندرویدی تاکنون انجام نداده است، حذف جک هدفون 3.5 میلیمتری از آیفون خواهد بود. به جای آن، ممکن است تمرکز به سوی هدفون‌های بیسیم جلب شود و یا از پورتی مشترک در درگاه شارژ "لایتنینگ" استفاده شود.

برخی از این تصمیم اپل به وجد آمده اند. با این‌حال، برخی دیگر درباره آن چندان هیجان‌زده نیستند. یکی از تحلیلگران وب‌سایت ورج در مطلبی، نسبت به ایجاد یک مشکل بزرگ در تلفنی که تنها یک درگاه دارد هشدار داد. او به کنایه نوشت: " عاشق شرایطی خواهید شد که می‌خواهید از هدفون گرانبهای خود هنگامی که تلفن همراه شما در حالت شارژ شدن قرار دارد، به صورت همزمان استفاده کنید."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار