حمایت ایرلند از اَپل در دعوای مالیاتی با کمیسیون اروپا/دوبلین به 14.5 میلیارد دلار «نه» گفت

کابینه ایرلند امروز تصمیم گرفت از فرجام‌خواهی شرکت اَپل علیه جریمه مالیاتی کمیسیون اروپا حمایت کند.

حمایت ایرلند از اَپل در دعوای مالیاتی با کمیسیون اروپا/دوبلین به 14.5 میلیارد دلار «نه» گفتبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، کابینه ایرلند امروز (جمعه) تصمیم گرفت از فرجام‌خواهی شرکت آمریکایی اَپل علیه جریمه مالیاتی چند میلیاردی کمیسیون اروپا حمایت کند. این در حالی است که احزاب مستقل حامی کابینه ائتلافی در این خصوص تردید دارند.     

کمیسیون اروپا نهم شهریورماه، اَپل را به پرداخت 14.5 میلیارد دلار جریمه مالیاتی به دوبلین محکوم کرد. ایرلند تصمیم گرفته از پذیرفتن این جریمه مالیاتی که معادل مبلغی است که دولت سال گذشته، برای نجات نظام درمانی این کشور هزینه کرد، خودداری کند. وزیر اقتصاد ایرلند می‌گوید دوبلین با احکام مالیاتی کمیسیون اروپا که حضور شرکت‌های چندملیتی را در ایرلند به خطر بیندازد، مبارزه خواهد کرد. 
     
کمیسیون اروپا که مسئول کنترل و رسیدگی به اجرای قوانین مصوب اتحادیه اروپاست، به تازگی تمهیدات نظارتی خود را بر دولت‌هایی که از شرکت‌های چندملیتی عوارض و نرخ‌های مالیاتی پایین اخذ می‌کنند، افزایش داده است. شرکت‌های چندملیتی طبق توافق‌های دوجانبه، می‌پذیرند تا در ازای پرداخت مالیات کم به دولت‌های عضو اتحادیه اروپا، دفاتر مرکزی خود را در این کشورها مستقر کنند. کمیسیون اروپا نیز برای مبارزه با چنین اقداماتی، بازرسی‌های مالیاتی گسترده‌ای را درخصوص شرکت‌های اَپل در ایرلند، استارباکس در هلند و آمازون در لوکزامبورگ انجام داده است. 

تشدید قوانین نظارتی اتحادیه اروپا درخصوص فرار مالیانی شرکت‌های چندملیتی در کشورهای عضو این اتحادیه خشم واشینگتن را برانگیخته است. «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور آمریکا، اعلام کرده قصد دارد در نشست اقتصادی «گروه‌20» که قرار است هفته جاری، با حضور سران بلندپایه کشورهای بزرگ اقتصادی جهان در چین برگزار شود، این موضوع را مطرح کند.  



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار