ضعف تیم ملی وزنه برداری ایران در اوزان سبک

چند تن از خانواده وزنه برداری درباره علل ضعف وزنه برداری ایران در اوزان سبک وزن با یکدیگر به گفت و گو نشستند.

ضعف تیم ملی وزنه برداری ایران در اوزان سبکبه گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران محمد ذهتاب سرپرست دبیری فدراسیون وزنه برداری، داود باقری رییس کمیته پزشکی،  منوچهر رضاخانی رییس کمیته داوران و رضا عباس پور مدیر روابط عمومی در گفت و گو با رادیو ورزش به بررسی ضعف ایران در اوزان سبک وزن وزنه برداری پرداخت.
محمد ذهتاب سرپرست دبیری فدراسیون وزنه برداری درباره ویژگی های افرادی که مناسب حضور در اوزان سبک وزنه برداری هستند گفت: افرادی در اوزان 56 کیلوگرم پیدا می شوند اما بعد از مدتی که در اردو هستند وزن خود را از 56 ارتقا می دهند. لازم است وزنه بردارانی که برای اوزان سبک انتخاب می شوند از لحاظ پزشکی و فیزیکی مورد بررسی قرار بگیرند تا دیگر نه بر قد و نه بر وزنشان افزوده شود.
داود باقری رییس کمیته پزشکی درخصوص جشنواره ای که قرار است در گرگان برگزار شود اظهار داشت 2 ماه دیگر یک جشنواره برای نونهالان سراسر کشور در گرگان برگزار می شود. طبق دستورالعمل ارسالی به هیئت های استانی نفرات برتر هر استان به گرگان  می آیند. در این جشنواره سه کمیته مسابقات، استعدادیابی و آموزش درگیر هستند. قرار است بر روی نفرات برتر آزمونی که چند سال پیش در ایالات متحده انجام شده و نتیجه داده است انجام شود. هم چنین قرار است یک آزمون بومی از این افراد گرفته شود.
منوچهر رضاخانی رییس کمیته داوران درباره تفاوت های وزنه برداری در آموزشگاه ها و فدراسیون تصریح کرد فاصله ای میان وزنه برداری در آموزشگاه ها و فدراسیون وجود دارد. وزنه برداری در آموزشگاه از وزن 40 کیلو آغاز می شود. می توان از این افراد  در اوزان سبک استفاده نمود. به همین دلیل فدراسیون تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش امضا کرده است تا بتوانیم در اوزان پایین نیز وزنه بردار داشته باشیم.
رضا عباس پور مدیر روابط عمومی درخصوص ضعف ایران در اوزان سبک وزن خاطر نشان کرد روسیه نیز مانند ایران در اوزان سبک وزن تمرکزی ندارد که البته به مسائل ژنتیکی این دو کشور بر می گردد. ایران و روسیه در اوزان  سنگین و آسیای شرقی در اوزان سبک مدال کسب می کنند. در سال های قبل سبک وزن داشته ایم اما به علت نداشتن تمرین مستمر از گردونه حذف شده اند.


اجرای این برنامه بر عهده محمد رضا منصوریان بود. دور یک میز هر شب ساعت 21:05 از شبکه رادیویی پخش می شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار