سخنران حرم مطهر رضوی با اشاره به تلاش دشمن برای گمراه کردن جوانان گفت: حرم اهل بیت(ع) پناهگاهی امن برای جوانان شیعه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در سلسله جلسات تبلیغی- مذهبی حرم مطهر علی‌بن موسی‌الرضا(ع) که با حضور جمع کثیری از زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی آن حضرت در صحن جامع رضوی برگزار شد، به تبیین نقش ولایت در جهان هستی پرداخت.

وی در این خصوص گفت: همانطور که خداوند جهان هستی را با محوریت خورشید آفریده و همه اجرام و کرات آسمانی حول محور خورشید می‌چرخند در مسائل دینی نیز ولایت را به عنوان محور و مرکز قرار داده است.

خطیب حرم مطهر رضوی تصریح کرد: همه اعمال عبادی ما اعم از نماز، روزه، حج و ... مانند ستاره‌هایی هستند که حول محور ولایت اهل بیت(ع) می‌چرخند و بدون ولایت تاثیری در نجات انسان ندارند.

وی افزود: پیامبر بزرگ اسلام شریعت دین خدا و حدود الهی مانند واجبات و محرمات را برای ما مشخص کرده و جانشینان خود را به عنوان هادیان و راهنمایان پس از خود به ما معرفی کرده است. این راهنمایان مانند کشتی‌هایی هستند که سوار شدن بر آن ها و تبعیت از دستورات آن ها ما را به سرمنزل نجات می‌رساند.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به وجود عقل به عنوان چراغ راهنما در وجود انسان اظهار کرد: همان گونه که عقل ما را از خطرات حفظ می‌کند اهل بیت پیامبر(ص) نیز ما را از ابتلا به خطرات حفظ می‌کنند و سرپیچی از دستورات آن ها موجب هلاکت و گمراهی ما می‌شود.

وی بیان کرد: همانگونه که امام معصوم در زمان حیات خود نقش روشنگری و هدایت انسان‌ها را بر عهده دارد پس از شهادت نیز عنایت ویژه‌ای به شیعیان و دوستان خود دارند و کسی که به زیات قبر آنها برود را مورد لطف و مرحمت خود قرار می‌دهند.

امام جمعه تهران با اشاره به وجود ابزارهای تبلیغاتی دشمن و تهاجم فرهنگی دشمن در جامعه تصریح کرد: محیط معنوی حرم و فرهنگ زیارت یکی از بهترین ابزارهایی است که می‌توان از آن برای مبارزه با این تهاجم فرهنگی و جنگ نرم جبهه دشمن استفاده کرد.

وی ادامه داد: برای خنثی کردن توطئه‌های دشمن برای گمراه کردن جوانان باید به اهل بیت(ع) متوسل شویم و از آن ها بخواهیم که جوانان ما را از شر فتنه‌های دشمن در امان نگاه دارند.

وی یادآور شد: توسل به اهل بیت(ع) موجب توجه بیشتر جوانان به قدرت ولایت ائمه اطهار(ع) و در نتیجه تاثیر پذیری بیشتر آن ها از فرهنگ وسیره اهل بیت(ع) خواهد داشت.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.