معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: سازمان های حمل و نقل عمومی در مشهد از قوی ترین سازمان های کشور هستند.

مشهد، کلان ترین شهر مذهبی دنیا درعرصه ی حمل و نقلبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد مقدوری افزود: این موفقیت مرهون تلاش مدیریت شهری و تدابیر شورای اسلامی کلانشهرمشهد است.

وی اظهار داشت: طبق اعلام دفتر عمران سازمان ملل متحد، حمل و نقل از مهمترین شاخص های در دستور کار مدیریت شهری است.

مقدوری با بیان اینکه حمل و نقل پیچیده ترین مبحث مدیریت شهری است افزود: مشهد در این زمینه حرف های اساسی برای گفتن دارد و به عنوان کلان ترین شهر مذهبی دنیا در عرصه حمل و نقل خوب عمل کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با اشاره به افتتاح فاز اول خط دوم قطار شهری در سال جاری اظهار امیدواری کرد: سال آینده بخشی از فاز اول خط سوم قطارشهری نیز به بهره برداری برسد.

شهردار مشهد نیز در این مراسم با تاکید بر توجه به زیرساختهای ریلی گفت: روزانه شش میلیون سفر در مشهد انجام می شود که اگر نیمی از این جابجایی ها توسط حمل و نقل عمومی انجام شود مقادیر قابل توجهی در بخش سوخت صرفه جویی می شود.

در مجموع چهار خط برای قطار شهری مشهد تعریف شده که خط یکم آن به طول 19 کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد، اسفند ماه سال 1389 به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه بطور میانگین 120 هزار نفر در این مسیر جا به جا می شوند.

مسیر توسعه 4.5 کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر پارسال به بهره برداری رسید و فرایند مسافرگیری آن آغاز شد.

عملیات حفاری 14.5 کیلومتر خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ماه پارسال به پایان رسید.

عملیات حفاری خط سوم قطارشهری مشهد نیز به طول 28.5 کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می دهد از نیمه دوم فروردین امسال آغاز شده است.

مطالعات خط چهارم قطار شهری مشهد هم که قرار است از خواجه ربیع آغاز و با عبور از میدان شهدا با امتداد به سوی حرم مطهر رضوی از ضلع شمالی حرم عبور کرده و به قلعه ساختمان و جاده سرخس منتهی شود، مرحله پایانی خود را طی می کند.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار