شهردار مشهد گفت: نخبگان علمی افسران آینده ساز کشور هستند و باید این نخبگان در مسیر پیشرفت و اعتلای نام ایران تلاش کنند.

شهردار مشهد:نخبگان علمی افسران آینده‌ساز جامعه هستند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سیدصولت مرتضوی درآئین تقدیر از نخبگان مشهدی آزمون سراسری سال 1395، درباره معضل خروج نخبگان از کشور، بیان کرد: خروج نخبگان از کشور را نباید صرفا تهدید تلقی کنیم اگر فرزندانمان را خوب پرورش دهیم در هر کجای دنیا نام ایران و ایرانی را سربلند خواهند کرد اگر چه نمی‌توان فراموش کرد که حضور این نخبگان در کشور مایه پیشرفت و بالندگی خواهد بود.

وی افزود: گاه حضور نخبگان ما در کشورهای دیگر فرصت است. هر نخبه می تواند همچون سمیعی، حسابی، شهریاری، علیمحمدی، احمدی روشن، رضائی نژاد و... باشد و به عالی ترین رتبه های علمی برسد و سفیر علمی، فرهنگی و دینی برای کشورش باشد.

وی گفت: انبیاء برای رساندن انسان به کمال تلاش کردند و پیامبران آمدند تا به انسان ها تزکیه نفس را بیاموزند. رهبری نیز همواره جوانان را به سه امر تحصیل، تهذیب و ورزش توصیه کرده اند و من هم به شما نخبگان همین سفارش و توصیه را دارم.

وی افزود: خداوند منان می فرماید آن کسی که می داند با آن کسی که نمی داند برابر نیست و کسانی که در عرصه علمی گام برداشته‌اند بدانند که آینده جهان در دستان آنها است، پس تلاش کنید تا آینده‌ای آباد داشته باشیم.

شهردار مشهد با بیان اینکه ظواهر دنیوی سبب شده تا قدر عالمانمان را ندانیم، خاطرنشان کرد: هرچه می خواهیم از مسیر علم و احترام به عالم محقق می‌شود.

مرتضوی تصریح کرد: وقتی که مقام معظم رهبری سیاست های کلی را در سرفصل های مختلف به ویژه اقتصاد مقاومتی بیان می کنند توجه ویژه بر موضوعات دانش بنیان دارند، چیزی که سبب رسیدن به اقتصاد پویا می شود.

وی تاکید کرد: وقتی که صنعت نفت دانش بنیان شود و پالایشگاه‌ها فعال شوند و به محصولات نفتی ارزش افزوده دهیم باید کشورهای دیگر التماسمان کنند؛ این در سایه تلاش شما نخبگان دست‌یافتنی است.

مرتضوی گفت: یکی از دلایل خروج نخبگان عدم تکریم و توجه به آن‌ها بوده است؛ ما در شهرداری مشهد سعی کرده و می‌کنیم که قدر و منزلت نخبگان را دانسته و نخبه پرور باشیم نه نخبه‌ستیز.

وی تاکید کرد: برای پرواز کردن نیازمند دو بال دانش و بینش هستیم و باید نگاه مبتنی بر واقعیت داشته باشیم تا به حدکمال برسیم.

شهردار مشهد در پایان بیان کرد: از والدینی که با صبر خود فرزندانشان را به سمت موفقیت هدایت کردند درخواست دارم این راهنمایی را تا ابد برای فرزندان خود داشته باشند و فرزندان نیز تا ابد رشد خود را مدیون والدین، معلمان و اساتید خود بدانند.

این مراسم با شعرخوانی «قاسم رفیعا»، شاعر مشهدی، که شعرش به موضوع نخبگان مشهدی اختصاص داشت ادامه یافت و با تقدیر و تجلیل از این نخبگان به پایان رسید.

انتهای پیام//ف.ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.