معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد نشست زمین در شوش و خیابان صفی علی شاه گفت: این دو حادثه واقعا ربطی به مترو و حفاری آن نداشت.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مازیار حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با حضور در جلسه دویست و هشتاد و نهم شورای شهر تهران در مورد فرونشست زمین در خیابان های پایتخت گفت: نشست زمین در خیابان پیامبر(ص) می توانست خسارات بیشتری داشته باشد.

وی افزود: نشست زمین در شوش و خیابان صفی علی واقعا ربطی به مترو و حفاری آن نداشت.

معاون شهردار تهران ادامه داد: خاک تهران آبرفتی است و با کمترین نشتی شسته شده و حفره ای در زیر زمین ایجاد می شود و حفره تا زمانی که آسفالت مقاومت می کند حفره دیده نمی شود.

وی با انتقاد از شرکت های خدماتی گفت: رفع مشکل نشت آب به تنهایی از عهده آب و فاضلاب بر نمی آید ضمن اینکه هیچ کدام از شرکت های خدماتی حاضر نیستند تأسیسات خود را به تونل های مشترک ببرند.

حسینی ادامه داد: دلیل هم این است که خیابان های ما مفت هستند و آنها پولی پرداخت نمی کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای توسعه متروی شهر تهران، اظهار داشت: با تمام سختی و فشارهای اقتصادی موجود در کشور مدیریت شهری و شورا توانستند در راستای توسعه متروی شهر تهران گام‌های اساسی بردارند چرا که از توسعه حمل و نقل ریلی بدون محدودیت بودجه ای حمایت شد. 
 
وی با بیان اینکه در سال گذشته توانستیم خط 3 مترو را به بهره برداری برسانیم، افزود: در تلاش هستیم تا پایان این دوره مدیریت شهری بتوانیم تمامی ایستگاه‌های باقی مانده را به مردم تحویل دهیم. 
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه باید طی 5 سال آینده به توسعه ناوگان مترو توجه جدی شود، تصریح کرد: امروزه از نظر زیر ساخت‌ها با پیچیدگی زیادی مواجه نیستیم. 
 
حسینی خطاب به اعضای شورای شهر گفت: از شما تقاضا دارم که از واگن سازی مترو بازدید داشته باشید به این منظور که ما ظرفیت‌های بسیاری خوبی برای ساخت ناوگان مترو داریم و می‌توانیم آن را در اختیار سایر کلانشهرها قرار داده و برای آنها هم بسازیم. 
 
وی با بیان اینکه دولت باید از شهرداری تهران برای توسعه مترو حمایت کند، افزود: در حال حاضر 1200 دستگاه واگن وجود دارد و در صورت حمایت تا پایان مدیرت شهری می‌توانیم آن را به 2011 واگن افزایش دهیم. 
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اضافه کرد: در حال حاضر روزانه 17 میلیون جابجایی با مترو انجام می‌شود که این امر نشان از آن دارد که مردم برای سفر های خود  از 75 درصد وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند. 
 
حسینی با بیان اینکه امسال و سال آینده خط 6 از جنوب شرقی به شمال غربی تهران به طول 37 کیلومتر با 31 ایستگاه به بهره برداری خواهد رسید، تصریح کرد: خط 7 مترو جزو پر مخاطره ترین خطوط مترو محسوب می‌شود که امیدواریم بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده  آن را برای سال آینده به 27 کیلومتر با 22 ایستگاه به بهره برداری برسانیم. 
 
وی با بیان اینکه از تمام  ظرفیت‌های داخلی برای ساخت واگن استفاده می کنیم، تصریح کرد: بدون تردید با برندهای دنیا برای انتقال تکنولوژی مذاکراتی انجام شده که امیدواریم بتوانیم آن را محقق کنیم. 
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه از برنامه 5 ساله دوم شهرداری برای توسعه مترو کمی عقب هستیم، افزود: به دنبال آن هستیم که پس از تامین منابع مالی و همچنین با مدیریت زمان دقیق بتوانیم سر فاصله قطارها را کم کرده و در راستای توسعه مترو اقداماتی انجام دهیم. 
 
حسینی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه 717 میلیون سفر با مترو انجام می‌شود، تصریح کرد: اگر ناوگان مترو را افزایش دهیم می‌توانیم آن را به یک میلیارد و یکصد سفر در روز برسانیم. 

وی اظهار داشت: هر خط مترو با طول 20 کیلومتر، 180 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم طی 5 ساله دوره ساخت و 70 سال دوره بهره برداری ایجاد می‌کند که این ارقام نشان می دهد اگر طول خطوط مترو به 266 کیلومتر افزایش یابد چه تأثیری در ایجاد اشتغال خواهد داشت.
 
وی در ادامه با اشاره فرو نشست های زمین  گفت: پس از حادثه خیابان پیامبر شاهد خیابان شوش و صفی علی شاه در منطقه 12 بوده‌ایم که همه اینها با حداقل خسارات و تلفات اتفاق افتاد و جا دارد که بگویم نشست زمین در خیابان شوش و صفی علی شاه ندارد. 
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران  با تاکید بر اینکه در حال حاضر خاک تهران آبرفت است، تصریح کرد: این خاک قابلیت شست و شو دارد و با هر تراوش آبی ریز دانه هم شست و شو می‌شود به همین دلیل اگر ما یک شبکه فاضلابی در شهر تهران داشته باشیم جریانات هیدرولیکی را هدایت خواهیم کرد و دیگر شاهد رخ دادن چنین اتفاقاتی نخواهیم بود. 
 
حسینی تأکید کرد: بارها گفته‌ام که شبکه آب تهران فرسوده است و همین فرسودگی موجب به وجود آمدن مشکلات و فرو نشست در سطح استان تهران شده است. 
 
وی با بیان اینکه 13 درصد از آب حساب نیامده در شهر تهران داریم، گفت: بدون تردید باید نسبت به رفع این موضوع اقدام شود چرا که ما برای حفاری مترو باید از تونل تاسیسات مشترک استفاده کنیم. 
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه از نظر آماری 144 درصد در توسعه مترو رشد داشته‌ایم، گفت: شهرهای اطراف کلانشهرهای تهران روزانه رفت و آمد زیادی به شهر دارند به همین دلیل بحث‌های زیادی در خصوص جابجایی شهروندان انجام می‌شود که در همین راستا وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده که برای رفع این مشکل خود قطار حومه ای می‌سازد. 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
من یه راه حل بهتر دارم . به جای مترو پل هوایی بزنین که خرجش یک دهم متروه و بقیه اش رو بدین دولت تا چند تا کارخونه بزنه و همون 180 هزار نفر رو بذاره سر کار
آخرین اخبار