با پرداخت 44 میلیارد تومان از رقم اعتبار700 میلیارد تومانی تسهیلات نقدینگی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان رونق تولید به 84 واحد تولیدی در آذربایجان شرقی باز گشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان تبریز با اشاره به تاکید استاندار و رییس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی برای تلاش جدی کارگروه دربررسی مشکلات واحدهای تولیدی که متقاضی استفاده از تسهیلات هستند افزود : در 5 ماه سال جاری با بررسی نزدیک به 3هزارو 500 پرونده ثبت نام شده در سایت بهین یاب 927 پرونده پس از گذراندن مراحل قانونی به بانکهای عامل معرفی شده که رقم اعتباری پیش بینی شده برای این تعداد پرونده حدود 500 میلیارد تومان است .

سخاوت خیرخواه افزود : از تعداد 927 پرونده معرفی شده به بانکهای عامل 451 پرونده به شعبات بانکها معرفی شده که از این تعداد نیز 112 پرونده با بانکها عقد قرارداد کرده اند.
به گفته دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان برای 84 واحد تولیدی در 3 ماه گذشته 44 میلیارد تومان پرداخت شده است.

خیر خواه با بیان اینکه علاوه بر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با پیگیریهای جدی سازمان صنعت معدن و تجارت استان 115 طرح تولیدی که پیشرفت فیزیکی آنها بیش از 60 درصد بوده با رقم 73 میلیارد تومان به بانک ها معرفی شده که با تزریق این رقم در مدت زمان کوتاه شاهد افتتاح آنها خواهیم بود.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان شرقی همچنین افزود : در مجموع برای 927 پرونده معرفی شده برای دریافت تسهیلات 498 میلیارد تومان اعم از طرح و واحد تولیدی در نظر گرفته شده است .
 
خیر خواه تعیین تکلیف بدهی معوق شده واحدهای تولیدی را از اولویت های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان دانست و افزود : مصوبات این کارگروه برای همه دستگاههای مرتبط لازم الاجراست .

وی با تشریح عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت : با برگزاری 61 جلسه کار گروه و 252 مصوبه در طول 5 ماه گذشته به 408 پرونده رسیدگی شده و رفع برخی مشکلات به ویژه مشکلات بانکی / تامین اجتماعی /مالیات/ گاز رسانی برق رسانی و آب رسانی محیط زیست و ضمانت نامه های تسهیلات نیز از اولویت های کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید استان است که از بین 408 پرونده 120 پرونده مربوط به تعیین تکلیف معوقات بانکی بوده است . 

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان شرقی لحاظ نکردن چک برگشتی و اقساط معوق واحد ها را از شرایط آسان در پرداخت تسهیلات نقدینگی برشمرد که برای واحدهای تولیدی به عنوان یک فرصت به حساب می شود .

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.