پروژه ی راه آهن خواف به سنگان روز چهارشنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار خراسان رضوی و شماری از مسئولان کشوری و محلی به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قطعه یاد شده به طول 14 کیلومتر که با صرف 230 میلیارد ریال اعتبار ساخته شده، یکی از قطعات چهارگانه محور راه آهن خواف- هرات و نخستین خط آهن بین دو کشور ایران و افغانستان است.

همزمان با افتتاح راه آهن خواف-سنگان، عملیات ریل گذاری راه آهن خواف-هرات از مرز شمتیغ در کشور افغانستان نیز با حضور شماری از مقامات دو کشور آغاز شد.

قطعات یک و دو خط ریلی خواف - هرات از شهرستان خواف تا مرز شمتیغ و قطعات سه و چهار از مرز شمتیغ تا شهر هرات در کشور جمهوری اسلامی افغانستان واقع شده است.

طول این مسیر در داخل ایران 76.8 کیلومتر و دارای چهار ایستگاه در سنگان، میوتک، خوشابه و شمتیغ است که 14 کیلومتر آن تا ایستگاه سنگان امروز مورد بهره برداری قرار گرفت.

ساخت راه آهن خواف-هرات سبب احیای جاده ابریشم از طریق ریلی و اتصال چین به ایران از طریق افغانستان می شود و علاوه بر آن عامل توسعه و پیشرفت منطقه و کشور افغانستان، تکمیل و توسعه شبکه ریلی کشورهای اکو و افزایش ترانزیت کالا از کشورهای آسیای میانه به اقیانوس هند و همچنین از طریق ایران به ترکیه و اروپا خواهد بود.

گسترش شبکه ریلی کشور، کمک به توسعه و پیشرفت شهر خواف و محدوده مرزی ایران و افغانستان، ایجاد شبکه ریلی مواصلاتی بین ایران و افغانستان و امکان صادرات و واردات بین دو کشور از طریق شبکه ریلی و اتصال افغانستان به آب های آزاد از دیگر مزایای این خط ریلی عنوان شده است.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.