کرمانشاه؛

نظارت 53 اکیپ دامپزشکی بر ذبح دام های قربانی

53 اکیپ دامپزشکی کرمانشاه بر ذبح دام های قربانی نظارت ویژه دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از نظارت بهداشتی و شرعی 53 اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی بر ذبح دام های قربانی به منظور تامین بهداشت عمومی و جلو گیری از انتقال بیماری های قابل انتقال از دام به انسان خبر داد.

نادر پرور گفت: اداره کل دامپزشکی با بهره گیری از توان کارشناسان دامپزشکی و روحانیون ناظر شرعی  طی روز عرفه و عید سعید قربان نظارت های بهداشتی و شرعی بر دام ها قربانی را به صورت رایگان توسط 53 اکیپ ثابت و سیار انجام می دهد.
وی با اشاره به تعیین محل های فروش دام زنده در استان، افزود: هم استانی ها و خیرین محترم می توانند دام قربانی خود را از محل هایی که توسط شهرداری مشخص شده و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی است، تهیه کنند.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه هدف از نظارت های بهداشتی و شرعی دامپزشکی را تامین بهداشت عمومی و جلو گیری از انتقال بیماری های قابل انتقال از دام به انسان عنوان کرد گفت: تمامی شبکه های دامپزشکی و کشتارگاه های دام سطح استان در روز عید سعید قربان، فعال و آماده ارائه خدمات رایگان به هم استانی ها هستند.
این مقام مسئول ذبح دام در معابر و خیابان هارا موجب آلودگی زیست محیطی دانست و خاطر نشان کرد: در صورت امکان خیرین محترم استان، دام های قربانی خود را در نزدیکترین کشتارگاه ذبح کرده و در منزل با رعایت مسائل بهداشت فردی و محیطی، اقدام به ذبح دام نمایند و همچنین می توانند از نظارت رایگان بهداشتی دامپزشکی توسط اکیپ های سیار بهره مند شوند.
وی یادآور شد: سامانه تلفنی چهار رقمی 1512 و سامانه پیامکی 100010001512 این اداره کل آماده پاسخگویی و ارائه خدمات به هم استانی های عزیز است.


انتهای پیام/پ
برچسب ها: کرمانشاه ، نظارت ، اکیپ ، دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.