تبریز؛

همت مضاعف کمیسیون اجتماعی مجلس دربرابر آسیب های اجتماعی

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به آسیب های مختلف اجتماعی از مسئولین این کمیسیون خواست به این موارد توجه بیشتری داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛آیت الله مجتهد شبستری در دیدار اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی امر به معروف و نهی از منکر را از مهم ترین مسائل اجتماعی دانست و گفت : اسلام دین اجتماع است و بهترین قوانین اجتماعی هم مربوط به آن می باشد . بنابراین مجلس هم به عنوان تبلور مردم سالاری دینی باید با الهام از مقررات اسلامی به فکر مسائل اجتماعی ز جمله طلاق ، بیکاری ، فقر فرهنگی و معیشتی و رکود باشد.

وی با اشاره به تعدد آسیب های اجتماعی گفت : در شرایط فعلی جامعه این کمیسیون اهمیت مضاعفی پیدا می کند. به همین خاطر هم کمیسیون اجتماعی باید آستین ها را بالا بزند وبا همکاری کمیسیون فرهنگی مجلس بطور مشترک برای مصونیت خانواده ها و جوانان همت کند.

امام جمعه تبریز همچنین از مجلس خواست تنها با برنامه نه ، بلکه با طرح و لایحه بصورت قانون به دولت خط بدهد تا به مسائل اولویت دار و مهم جامعه توجه و مشکلات موجود را حل کند.

ایت ا... مجتهد شبستری با اشاره به هفته تعاون نیز از آحاد مردم خواست تا به موضوع تعاون به معنای اعم و اخص توجه کنند و با افزایش فعالیت و توان بخش خصوصی سهم دولت را در این حوزه کاهش دهند.

در این نشست رئیس اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به مسائل و مشکلات اجتماعی جامعه و تاکیدات رهبری در این خصوص گفت : اعضای این کمیسیون با وحدت و همدلی بیشتر در بررسی و حل این موارد تلاش می کنند.

سلمان خدادادی افزود : در برنامه ششم در حوزه اجتماعی آن طور که باید به منویات رهبری توجه نشده بود اما با بازنویسی کمیسیون اجتماعی مجلس به این موارد بیشتر دقت شد و در برنامه ای تکالیف و وظایف دولت هم در این حوزه مشخص گردید.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.