دانش گفت: با توجه به اعتراض‎ها درخصوص تطبیق قانون ثبت احوال نفوس و چگونگی توزیع شناسنامه الکترونیکی در افغانستان، روند اجرایی شدن این قانون بررسی می‎شود.

معاون رییس جمهور: روند اجرایی شدن توزیع تذکره الکترونیکی کلیدخوردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، جیمز روبرت جرمی، سفیر بریتانیا در کابل، بعد از ظهر دیروز با سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان دیدار کرد و در این ملاقات موضوعات مختلف مورد بحث قرار گرفت.

معاون رئیس جمهور بحث بر سر چگونگی تطبیق قانون ثبت احوال نفوس را که روز گذشته در جلسه کابینه مطرح شده بود، یک موضوع حیاتی و گره‎گشا خواند و گفت که با اجرایی شدن این قانون و توزیع شناسنامه الکترونیکی، بخشی از مشکلات مربوط به انتخابات نیز حل می‎شود.

وی افزود: قانون ثبت احوال نفوس که اوایل آغاز به کار حکومت وحدت ملی توشیح شد تاکنون جنبه اجرایی نگرفته است و اکنون حکومت برآن است تا روند تطبیق این قانون به حرکت در آید.

دانش گفت: با توجه به اعتراض‎هایی که در خصوص تطبیق قانون ثبت احوال نفوس و چگونگی توزیع شناسنامه الکترونیکی وجود دارد، پیشنهاد شد تا روند اجرایی شدن این قانون به بحث گرفته شود و براین اساس در جلسه روز گذشته کابینه یک کمیته کاری به این هدف توظیف شد.

وی گفت که از نظر او مسکوت گذاشتن تطبیق قانون راه حل نیست و تنها از طریق بحث و بررسی می توان به خواست مردم پاسخ داده و در امر توزیع شناسنامه الکترونیکی به یک راه حل رسید و این قضیه از روز گذشته کلید زده شده است.

معاون رییس جمهور هم چنین گفت: اگرچه توزیع شناسنامه الکترونیکی به یک روند طولانی مدت نیاز دارد، اما نفس اجرایی شدن آن می تواند مشکلات بسیاری را در برخی از موارد از جمله مسأله انتخابات حل کند.

در این دیدار سفیر بریتانیا در کابل نیز به ادامه حمایت جامعه جهانی از حکومت وحدت ملی در زمینه های مختلف به خصوص برگزاری انتخابات و فراهم نمودن کمک های مورد نیاز دولت و مردم افغانستان اطمینان داد.

وی گفت که کمک های دولت بریتانیا تا سال 2020 به مردم افغانستان ادامه داشته و همکاران بین المللی دولت افغانستان آماده است که حکومت وحدت ملی را در راستای فراهم نمودن کمک های فنی و بودجه مالی برای برگزاری انتخابات یاری رساند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار