رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک گفت: تخلفات احتمالی عرضه ماهی منجمد یخ‌زدایی شده به جای ماهی تازه در مناطق با فاصله از استان‌های جنوبی انجام می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ مرتضی یعقوبی افزود: از آنجا که انتقال ماهی به صورت تازه از جنوب کشور به شهر‌ها و استان‌های غیرهمجوار و با در نظر گرفتن شرایط حمل آبزیان در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد دشوار است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک با بیان اینکه مدت زمان مصرف آبزیان بسته به نوع آن 3 تا 7 روز است، گفت: بعد از زمان تعیین شده برای مصرف آبزیان، باید شکم آن‌ها خالی و برای مصرف در بخش صنایع فرآوری ارسال شود.

یعقوبی افزود: ماهی پس از صید بهتر است به صورت منجمد با رعایت زنجیره سرمایی استاندارد نگهداری و به استان‌های دیگر انتقال داده شود اما گاهی این روال از سوی افراد سودجو برعکس شده و ماهی جنوب به صورت یخ‌زده به بازار آمده و با انجام یخ‌زدایی به جای ماهی تازه به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه با عرضه هرگونه ماهی بدون مشخصات تاریخ صید برخورد می‌شود، ادامه داد: با نظارت مستمر کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان آبیک از مراکز عرضه سطح شهر با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک از شهروندان درخواست کرد تا در صورت مشاهده عرضه هرگونه فرآورده خام دامی بدون مشخصات مراتب را از طریق سامانه 1512 و یا سامانه پیامکی 50001512 به این اداره اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.