صدراعظم آلمان با دفاع از سیاست‌های دولت خود گفت پاسخ ساده ای برای مسائل پیچیده وجود ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بلومبرگ، آنگلا مرکل – صدراعظم آلمان – از مردم آلمان خواست تغییرات جهانی را بپذیرند و به فکر مسئولیت‌های بین‌المللی کشورشان باشند.

3 روز پس از این‌که یک حزب مخالف پذیرفتن مهاجران، حزب آنگلا مرکل را شکست داد، وی در پارلمان آلمان حاضر شد تا از سیاست‌های دولتش دفاع کند و جایگاه خود را به عنوان مدافع ثبات اقتصادی و اجتماعی بازپس گیرد. وی گفت برای جمع‎‌آوری رای خود را به اندازه عوام گرایان یا پوپولیست‌ها خوار نخواهد کرد. وی همچنین اظهار کرد پاسخ‌های ساده برای مسائل پیچیده وجود ندارد.

مرکل با اشاره به بحران‌هایی که متوجه اتحادیه اروپا شده است گفت فشارها برای اتخاذ راه حل‌هایی "که به نظر ساده می‌رسند اما سادگی آن‌ها گمراه‌کننده است" بر وی اثر نخواهد کرد.

مرکل در پارلمان آلمان گفت: "همانگونه که در نشست گروه 20 دیدیم، بسیاری از کشورها از آلمان انتظار دارند نقش مهمی را در جهان ایفا کند. اقتصاد آلمان قوی و با ثبات است. در عصر جهانی‌سازی، تنها با پیروی از ارزش‌هایی که ما را به این‌جا رسانده است می‌توانیم کشور موفقی را اداره کنیم: آزادی، امنیت و همبستگی."

یک سال پیش از برگزاری انتخابات در آلمان، نتایج نظرسنجی‌ها از سقوط محبوبیت آنگلا مرکل در میان شهروندان این کشور خبر می‌دهند. در سال گذشته میلادی، نزدیک به 1 میلیون پناهجو وارد خاک آلمان شدند. مرکل ثبات سیاست‌های پولی دولت خود و توانایی دولت برای ساماندهی این میزان مهاجر را بار دیگر گوشزد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار