کانترپانچ: آیا آمریکا مستعمره اسرائیل است؟

پایگاه اینترنتی کانترپانچ در مطلبی به بررسی رویه نفوذ اسرائیل به بطن دولت و جامعه آمریکا پرداخت.

کانترپانچ: آیا آمریکا مستعمره اسرائیل است؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی کانترپانچ در مطلبی نوشت: تا چند قرن پیش، تصور می‌شد استعمارگران کشورهای بزرگی هستند که با اشغال کشورهای کوچک و ضعیف، آن‌ها را به سلطه خود درمی‌آورند. آنچه در عصر مدرن با آن مواجه هستیم استعمار تدریجی است. 

این نوع استعمار، به اشغال و سلطه ارضی نیاز ندارد بلکه با واردکردن ایدئولوژی خاصی می‌تواند پهناورترین کشورهای جهان را به سلطه درآورد. نمونه آن سلطه انگلیس بر هند در قرن 18 میلادی بود. انگلیس با تأسیس کمپانی هند شرقی و کسب امتیازهای تجاری به‌طور مستقیم عمل کرد و به مدت 200 سال ثروت هند را به‌پای پادشاهی انگلیس ریخت. رهبران هند در حال حاضر، افرادی هستند که به حاشیه رانده‌شده‌اند و نیازمند مشاوره استعمارگر خود هستند.

اسرائیل در دنیای مدرن امروزی به همین شکل سلطه خود بر کشور پهناور آمریکا را اجرایی کرده است. همانند حشره‌ای که تخم‌های خود را در بدن موجود زنده دیگری وارد می‌کند تا از آن تغذیه کنند و بزرگ شوند، اسرائیل نیز نیازمند شرایطی برای گسترش ایدئولوژی خود و نشان دادن قدرتش است. در این میان آمریکا بهترین گزینه است.

در بخشی از این مطلب آمده است: اسرائیل کنترل مؤثری بر سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه دارد و از سیاست‌های این کشور در خاورمیانه حمایت می‌کند. این رویه علاوه بر ایجاد اعتماد موجب کنترل بیشتر بر واحدهای اجرایی آمریکا می‌شود. نمونه بارز آن کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل موسوم به آی‌پک است. لابی اسرائیل با ایجاد روابط و بودجه نامحدودی که در اختیار دارد به شبکه متراکمی از سازمان‌های اجتماعی در سطوح ایالتی دست یافته است. این رویه علاوه بر تأمین امنیت اسرائیل از سوی دولت و عوام آمریکا، کمک‌های اقتصادی بزرگی را دریافت می‌کند؛ به‌گونه‌ای که سرانه تولید ناخالص داخلی اسرائیل از کشورهای اروپایی بالاتر است. منتقدان این لابی با برچسب ضد یهودی به حاشیه رانده‌شده‌اند. چراکه اولویت‌های اسرائیل به اولویت‌های آمریکا تبدیل شده است.

در ادامه این مطلب آمده است: بسیاری از مفسران بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، را با هیتلر مقایسه کرده‌اند و با استناد به خشونت این رژیم علیه مردم فلسطین از اسرائیل با عنوان یک رژیم آپارتاید نژادپرستانه یاد می‌کنند. چنین افرادی در آمریکا محاکمه می‌شوند و هیچ رسانه و روزنامه یهودی و غیر یهودی مجاز به انتشار مبحثی علیه اسرائیل نیست.

در انتهای این مطلب آمده است: امروزه صهیونیست‌های اسرائیل به دنبال از بین بردن جامعه فلسطین و منسوخ کردن فرهنگ آن هستند و در این مورد مصونیت از مجازات دارند. تحقیر مسلمانان، از بین بردن مساجد و سازمان‌دهی گروه‌های تروریستی برای نابودی فرهنگ اسلامی از دیگر فعالیت‌های این رژیم در جهان است که با حمایت آمریکا صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
آقااجازه! نه!! جفتشون مستمعرۀ صیهونیزم جهانی اند و اون هم بردۀ ابلیس!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
این سئوال جالبی است که پاسخ آن مثبت می باشد ! در این میان ملت آمریکا توسط دولت های مزدور صهیونیست ها به اسارت صهیونیست ها در آمده است .
آخرین اخبار