وزارت خارجه آمریکا نسبت به لفاظی‌های اخیر "بنیامین نتانیاهو" درباره گسترش شهرک‌‌های یهودی‌نشین به شدت واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از لس‌آنجلس تایمز؛ "بنیامین نتانیاهو،"نخست وزیر رژیم صهیونیستی، انتقادات فلسطینی‌ها علیه ادامه سیاست‌های شهرک‌سازی این رژیم را تلاش آنان برای "پاکسازی نژادی" ‌یهودیان خواند که با واکنش شدید وزارت خارجه آمریکا مواجه شد.

"الیزابت ترودو،" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در واکنش به اظهارات نتانیاهو، آنها را سخنانی نامناسب و بی‌فایده توصیف کرد و اظهار داشت: به شدت و مشخصا با این مساله که مخالفان شهرک‌سازی‌ها و کسانی که آن را مانعی در راه تحقق صلح می‌دانند، گروهی توصیف شوند که خواستار پاکسازی نژادی یهودیان از کرانه باختری هستند، مخالفیم و معتقدیم که استفاده از این اصطلاحات اقدامی نامناسب و بی‌فایده است.

ترودو افزود: آمریکا بر این باور است که سیاست شهرک‌سازی اسرائیل سوالات جدی را در خصوص اهداف بلندمدت اسرائیل در کرانه باختری ایجاد می‌کند.

سخنگوی دولت "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، ضمن ابراز عصبانیت از این ویدئو، اعلام کرد این دولت مانند دیگر دولت‌های ایالات متحده معتقد است که تداوم هرگونه شهرک سازی در اراضی اشغالی، مانعی برای رسیدن به صلح و پایان مناقشات با فلسطینیان است.

الیزابت ترودو در کنفرانس خبری گفت: ما با این نحوه توصیف که می‌گوید "آنهایی که با شهرک‌سازی‌ها مخالفند یا آن را مانع صلح می‌بینند، خواستار پاکسازی نژادی یهودیان از کرانه باختری هستند،" آشکارا مخالفیم.

وی تاکید کرد به کار بردن چنین واژه‌هایی کاملا نامناسب و غیرسازنده است و اینکه تداوم شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری، تخریب منزل فلسطینیان و تاسیس دیدبانی‌های مرزی سوالات زیادی را درباره تمایلات طولانی مدت اسرائیل در کرانه باختری برمی‌انگیزد.

نتانیاهو در ویدئویی که روز جمعه در رسانه‌های مختلف منتشر شد، ادعا کرد از این اظهارات که شهرک‌سازی‌ها مانعی در مسیر تحقق صلح هستند،‌ همواره حیرت می‌کند!

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه این ویدئو مدعی شد:‌ در حقیقت سران فلسطینی، کشور مستقل را فقط با یک پیش شرط می‌خواهند و آن هم پاکسازی نژادی یهودیان است. 

رژیم صهیونیستی هفته گذشته با ساخت ۲۸۴ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری موافقت کرد.

آمریکا در واکنش به این اقدام اعلام کرد این سیاست‌ها به شکلی نامحدود شهرک‌ها را توسعه می‌دهد.

بیشتر کشورهای جهان شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی را در کرانه باختری غیرقانونی و آن را مانعی در راه تحقق صلح در منطقه می‌دانند؛ اما اسرائیل این مساله را رد کرده و مدعی است که یهودیان از هزاران سال قبل در این منطقه زندگی می‌کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار