امروزه مخاطب پیدا کردن در فضای مجازی حرف اول را برای شاعران تازه کار می‌زند.

لیلا کردبچه، شاعر و پژوهشگر ادبیات در خصوص وضعیت شعر در کشورمان به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: امروزه مخاطب پیدا کردن در فضای مجازی حرف اول را برای شاعرانی می‌زند که شعرهایشان را در فضای مجازی منتشر می‌کنند. این در صورتی است که اکثر افرادی که قطعات شعری را در فضای مجازی تأیید می‌کنند، در عالم واقع تمایلی به خرید کتابهای شعر ندارند.

وی افزود: هم اکنون برخی از کتابهای شعری که در بازار کتاب منتشر می‌شوند، در اصل شعر نیستند و شباهت زیادی به دلنوشته دارند. از دلایل این امر می‌توان به ازدیاد ناشرانی اشاره کرد که تمایل به چاپ کتابهای شعر دارند.

این شاعر اظهار داشت: ازدیاد افراد علاقه‌مند به سرودن شعر از دلایل دیگر انتشار مجموعه شعرهایی به حساب می‌آید که در اصل شعر نیستند؛ زیرا برخی از افراد علاقمند به سرودن شعر دغدغه این حوزه ادبی را ندارند و بیشتر دلنوشته منتشر می‌کنند.

کردبچه ادامه داد: البته بد نیست که جامعه به سمت تکثرگرایی و شنیدن صداهای مختلف برود اما کار زمانی خراب می‌شود که شاعران ما مطالعه کافی انجام نمی‌دهند.

این پژوهشگر ادبیات تصریح کرد: البته به نظر می‌رسد که کسانی که شعر سپید می‌سرایند، به دو گروه تقسیم می‌شوند؛ گروه اول با گذر از شعر کلاسیک به شعر سپید می‌رسند و گروه دیگر توانایی چندانی در سرودن شعر کلاسیک ندارند.
 
وی خاطرنشان کرد: دلنوشته‌نویس‌ها نتیجه مستقیم نداشتن تجربه سرودن شعر کلاسیک هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.