آل‌سعود باید در خصوص فاجعه منا پاسخگو باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛خطیب نماز جمعه زنجان با بیان این که برگزاری مراسم حج به یک سازمان بی‏ طرف متشکل از تمام کشورهای اسلامی و حاضر در حج واگذار شود گفت: همه ملت ایران در این مناسبت داغدار است و در حالی که ۷ هزار زایر بیت الله الحرام به دلیل بی کفایتی آل سعود در حج به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی تصریح کرد: مجامع بین المللی در حادثه منا نه تنها اعتراضی نکردند بلکه خفقان گرفته و سکوت کرند و ما نباید هیچگاه یاد و خاطره این شهدا را فراموش کنیم به ویژه در مراسم دعای عرفه امسال به بزرگداشت یاد این شهیدان توجه شود.

وی ادامه داد: امام محمد باقر (ع) در زمان حادثه کربلا کودکی بود که آن حوادث را از نزدیک دید و ۳۴پس از آن در کنار پدر بزرگوار ود، امام سجاد (ع) زندگی کرد و در حدود ۱۹ سال بعد از پدر بزرگوار خود مسولیت امامت را بر عهده داشتند.

نماینده ی ولی فقیه در زنجان خاطر نشان کرد: آل سعود اسلحه مورد نیاز خود را از آمریکا تهیه می کند و طی قراردادی که هفته گذشته برای خرید اسلحه داشت آنقدر محمات و اسلحه خرید که طی ۷۱ سال گذشته بزرگترین خرید اسلحه از آمریکا به شمار می رود و طی ۱۷ ماه گذشته نزدیک به۹هزار یمنی را به شهادت رسانده که نیمی از این تعداد زنان و کودکان بودند و آمریکا به دلیل منافع خود، هیچ اعتراضی به این مساله نداشته است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.