امروز تفاهم نامه ای برای احداث 88 مرکز جامع سلامت و مراکز بهداشتی، درمانی شهری و روستایی در استان سیستان و بلوچستان به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛امروز 20 شهریورماه 95 تفاهم نامه ای برای احداث 88 مرکز جامع بهداشت در استان سیستان و بلوچستان، با حضور دکتر مخبر و وزیر محترم بهداشت بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به امضا رسید. 

بر اساس این تفاهم نامه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای ساخت این مراکز 630 میلیارد ریال توسط بنیاد برکت به این پروژه اختصاص داده است. 

احداث 88 مرکز جامع سلامت در استان سیستان و بلوچستان

گفتنی است؛ علاوه بر این 88 مرکز، هفت مرکز جامع بهداشت دیگر در دست ساخت بوده و پیش از این ننیز 35 مرکز و خانه بهداشت توسط بنیاد برکت ساخته شده است که با درنظر گرفتن 95 مرکز در حال ساخت، به طور کلی تعداد مراکز بهداشت و درمان به 130 و همچنین مناطق روستایی تحت پوشش به 520 روستا می رسد.  

لازم به ذکر است که بر اساس تفاهم نامه ای که در تاریخ 18 خرداد سال 94 بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و وزارت بهداشت برای ساخت 10 بیمارستان با ظرفیت 110 تخت در مناطق محروم کشور به امضا رسیده بود، در حال حاضر 2 بیمارستان از آنها افتتاح شده، 2 واحد آماده افتتاح بوده و 6 واحد نیز در حال تکمیل است. 

لازم به توضیح است بیمارستان های ساخته شده و در حال ساخت ذکر شده، در شهرستان های بانه، مینودشت، فردوس، درگز، نی ریز، بهار، قرچک، میانه و گرمسار  در استان های کردستان، گلستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، فارس، همدان، تهران، آذربایجان شرقی و سمنان بوده که تا کنون بیمارستان 164 تخت خوابی گرمسار و همچنین 155 تخت خوابی مینو دشت توسط بنیاد برکت مورد بهره برداری قرار گرفته است. 

دو مركز فوق تخصصى درمان سرطان در محل بيمارستان امام حسين(ع) و بيمارستان بركت در منطقه ٢٢ تهران، با سرمايه گذارى حدود ٢٠٠ ميليارد تومان براى هر مركز، راه اندازى و تجهيز مى شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، تفاهم نامه فوق که به منظور ارتقای سلامت محرومان کشور و حمایت از برنامه های درمانی دولت در مناطق محروم با پیگیری رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) عملیاتی شده و در راستای اجرای فرامین ابلاغی سیاست های کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.