اصفهان؛

آغازعملیات اجرایی باغ موزه دفاع مقدس کاشان در مهر ماه

باغ موزه دفاع مقدس در کاشان احداث می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،شهردار کاشان مساحت این سایت را 20 هکتار بیان کرد و گفت: باغ موزه به وسعت پنج هکتار با اعتبار اولیه 10 میلیارد ریال که به تصویب شورای اسلامی شهر کاشان رسیده است، ساخته می شود.

سیدمحمد ناظم رضوی افزود : در این طرح مجموعه هایی مانند سالن عرضه آثار و دستاوردهای رزمندگان، موزه دفاع مقدس با دو کارکرد چندرسانه ای و تجسمی، سالن آمفی سرپوشیده و روباز، پارک، کتابخانه تخصصی، سالن اجتماعات بزرگ و مجموعه رفاهی و تفریحی پیش بینی شده است.

وی ساخت این باغ موزه را ضرورتی فرهنگی در عرصه ترویج فرهنگ مقاومت دانست، گفت: باغ موزه دفاع مقدس زیرساختی فرهنگی برای منطقه و از جمله حقوق مسلم جامعه ایثارگری و نیاز نسل جدید و آینده در دیار مومنان به شمار می آید.

شهردار کاشان با یادآوری شاخص های ممتاز کاشان در دوران دفاع مقدس، افزود: رتبه نخست پشتیبانی از جبهه ها در کشور تنها یکی از برگ های افتخار دارالمومنین کاشان درسال های غیرت و مجاهدت است و میزبانی از گنجینه آثار و ارزش های رزمندگان این منطقه، حداقل قدرشناسی از حماسه آفرینی مردمان زادگاه سرداران شهیدی مانند حاج عباس کریمی، حاج حسین صنعتکار، حاج علی معمار ، حاج علی فارسی ، محمد تقی پکوک و دیگر رزمندگان این دیار در دوران دفاع مقدس است.

باغ موزه دفاع مقدس کاشان در بلوار امام رضا(ع) در کنار مصلای بزرگ حضرت بقیه الله الاعظم (عج) کاشان ساخته خواهد شد.

شهرستان کاشان بیش از هزار و 700 شهید والامقام، 20 هزار رزمنده و 5 هزار جانباز، آزاده و ایثارگر تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار