جهان اسلام باید یک کمیته متشکل از کشورهای توانمند و صاحب صلاح برای مدیریت حج و پرده داری کعبه تشکیل دهند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ فرمانده سپاه حضرت امیرالمومنین (ع) ایلام گفت:دولت سعودی با توجه به حوادثی که همه ساله برای حاجیان رخ می دهد ثابت کرده شایستگی و عرضه پرده داری خانه خدا و صیانت از اماکن مقدس و حجاج کشورهای مختلف را ندارد و نشان داد برای آنها نیز هیچ ارزش و اعتباری قایل نیست.

سردار صادق حسینی افزود: زیارت خانه خدا، قبور مطهر پیامبراکرم و ائمه اطهار نهایت آمال و آرزوهای قلبی واعتقادی هر انسان مسلمان و آزاده ای است اما با سفر به این کشور جان و مالشان در امان و پناه نیست چرا که حفاظت از جان و مال حجاج از عهده و توان عربستانی ها خارج است.

وی یادآور شد: حکام عربستانی سرگرم کشتار مسلمانان و دخالت در امور کشورهای منطقه و تجهیز و پرورش گروهک های تروریستی است و توان اداره حج و حجاج را ندارد و مدیریت مناسک حج که متعلق به همه کشورهای مسلمان دنیا است باید از انحصار عربستان خارج شود.

وی با اشاره به موضوع فاجعه منا و حوادث حج سال گذشته گفت: تاکنون افکار عمومی شاهد هیچ گونه ابراز تاسف و عذرخواهی از سوی مسئولان رژیم عربستان نسبت به کشتارحاجیان نبوده است.

وی تاکید کرد: عربستان باید علاوه بر عذرخواهی رسمی از بازماندگان حوادث سال گذشته، به آنها غرامت و خسارت نیز پرداخت کند و مسئولیت خود در قبال این جنایات فجیع و نحوه برخورد غیر انسانی خود با اجساد قربانیان را بپذیرد.

فرمانده سپاه استان ایلام سکوت مجامع اسلامی در مورد کشته شدن حاجیان را نیز نابجا دانست و گفت: تنها کشور ایران به مدد سخنرانی قاطعانه و هوشیارنه رهبری توانست پیکر حاجیان کشته شده خود را با احترام به کشور بازگرداند و بی مسئولیتی و بی کفایتی آل سعود را محکوم کند.




انتهای پیام/
برچسب ها: ایلام ، سپاه ، حج ، مدیریت ، امریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.