مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: 570 هزار دانش‌آموز طی سال تحصیلی جدید در مدارس استان کرمان مشغول به تحصیل می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛محمد محسن‌بیگی با اشاره به فرم لباس در مدارس افزود: فرم لباس مدارس دغدغه‌ای بود که ذهن مسئولان مدارس، شهر و خانواده‌ها را درگیر کرده بود.

وی خاطر نشان کرد: تغییر فرم لباس مدارس و عدم انجام دوخت لباس مدارس در داخل استان کرمان از مهمترین دغدغه‌ها بود، زیرا لباس دانش‌آموزان کرمانی در دیگر استان‌ها و به صورت دلالی دوخته می‌شد.

محسنبیگی تصریح کرد: بازدید از مراکز دوخت لباس انجام شده است و از آبان یا آذر امسال برای تولید لباس مدارس در استان کرمان اقدام می‌کنیم تا تمام ظرفیت تولیدی استان فعال شود و تمام لباس‌ها در استان دوخته شود.

وی یادآورشد: ثبات رنگ و فرم مدارس را از این منظر در نظر گرفته‌ایم تا خانواده‌ها راحت باشند، زیرا از نظر قانونی هیچ اجباری برای فرم مدارس وجود ندارد و بچه‌ها می‌توانند با لباس معمولی به مدرسه بروند، اما برای نظم و انضباط و سایر مسائل به بحث لباس ورود کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه 570 هزار دانش‌آموز طی سال تحصیلی جدید در مدارس استان کرمان مشغول به تحصیل می‌شوند، گفت : از نظر پوشش پیش‌دبستانی رتبه نخست کشور را داریم و 74 درصد بچه‌های ما در دوره پیش دبستانی حضور داشته‌اند و به‌دنبال ارتقای این آمار هستیم.

وی افزود: طی پارسال 23 هزار دانش‌آموز افغانی در مدارس استان کرمان ثبت‌نام شدند و پیش‌بینی می‌کنیم، شمار دانش‌آموزان اتباع خارجی در سال جاری افزایش یابد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.