20 هزار قطعه ماهی قزل آلا در استخرهای ذخيره آب كشاورزی شهرستان راور رها سازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، بنا به اعلام روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي ، غياثي مدير جهاد كشاورزی شهرستان راور گفت: با توجه به شروع فصل پرورش ماهی قزل آلا دراين شهرستان ، به همت کشاورزان تعداد 10هزار بچه ماهی قزل آلا در استخرهای ذخیره آب رها سازی و طی روزهای آینده نیز تعداد 10 هزار بچه ماهی دیگر رها سازی می شود.

غياثي افزود: انتظار می رود در پایان این دوره كه اواخر اسفندماه است، بیش از 10تن گوشت ماهی تولیدی شهرستان وارد بازار شود.

وي با اشاره به اينكه استعدادهاي آبی بسیار خوبی از جمله منابع آبي، آبکوهی ، چشمه خورند،شیرین رود ،موتورپمپ ها و .... در شهرستان وجود دارد، گفت: امیدواریم در آینده ای نزدیک علاوه بر استفاده از استخرهای ذخیره آب، مزرعه های پرورش ماهی نیز در شهرستان ايجاد و به رشد واقعی تولید آبزی پروری و به نقطه نزدیک تعهد تولید برسیم.

غياثي مدير جهاد كشاورزي شهرستان راور گفت: امکان پرورش و تولید آرتیمیا هم در رودخانه گلوشور وجود دارد که تا کنون به دلیل نیاز به سرمایه گذاری بالاهیچ فردی به صورت جدی وارد این کار نشده است امیدواریم از این منبع خدادادی که در حال حاضر بدون استفاده در کویر رها شده از آناستفاده اصولی واقتصادی بعمل آید.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار