مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: همزمان با عید قربان ۳۳ اکیپ ثابت و سیار با حضور تیم های تخصصی دامپزشکی در استان در خدمت عموم مردم خواهند بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ صادق صالحی افزود: نظارت مستمری برای عید قربان با حضور 77 نفر از ناظران دامپزشکی پیش بینی شده تا از شیوع بیماری های مشترک دامی جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه 33 اکیپ ثابت و سیار با حضور تیم های تخصصی دامپزشکی در استان در خدمت عموم مردم خواهند بود، تصریح کرد: تامین امنیت غذایی به ویژه در زنجیره گوشتی از مهمترین محور فعالیت های دامپزشکی است.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل با تاکید بر اینکه شهروندان از سلامت دام خریداری شده اطمینان حاصل کنند، اظهار داشت: در سه سال اخیر 574 فقره پرونده تخلف بهداشتی دامپزشکی به مراجع قضایی برای رسیدگی ارسال شده است.

صالحی با اعلام این مطلب که در سه سال اخیر حدود 9 میلیون قطعه جوجه یکروزه با نظارت دامپزشکی به کشورهای آذربایجان، ارمنستان و ترکمنستان ارسال شده است، افزود: نظارت بهداشتی و کیفی بر صادرات عسل استان به مقصد کشورهای مالزی، امارات، ‌دوبی و عراق نیز از دیگر اقدامات دامپزشکی استان در سال های اخیر است.

وی با بیان این مطلب که ذبح دام خارج از کشتارگاه می تواند امنیت غذایی را به خطر اندازد، یادآور شد: ذبح دام در کشتارگاه احتمال آلودگی و شیوع بیماری را کاهش می دهد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.