اردبیل؛

روز عرفه یوم معرفت ‌افزایی و تزکیه نفس است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: روز عرفه که به نام روز دعا و مناجات مشهور است، در حقیقت یوم معرف‌افزایی و تزکیه نفس است تا بنده زمینی با معبودش ارتباط و تعامل متعالی برگزار کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ حجت‌الاسلام مهدی ستوده با گرامیداشت روز عرفه که یوم مناجات به درگاه الهی و توبه از گناهان و توجه به رحمت و بخشش الهی است، اظهار کرد: این روز با یوم شهادت سیف بنی‌هاشم مسلم‌ابن عقیل تقارن پیدا کرده است که در حقیقت با شهادت سفیر دشت نینوا زمینه و مقدمه برای آغاز نهضت اباعبدالله حسین(ع) فراهم آمد.

وی گفت: در روز عرفه هم‌صدا با اباعبدالله حسین(ع) دعایی را زمزمه می‌کنیم که این دعا پر از مفاهیم عالی در نزول رحمت و بخشش الهی و عفو و گذشت است که همه باید قدر این حضورمان را در دعای عرفه و راز و نیاز با معبود الهی بدانیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: روز عرفه که به نام روز دعا و مناجات مشهور است، در حقیقت یوم معرف‌افزایی و تزکیه نفس است تا بنده زمینی با معبودش ارتباط و تعامل متعالی برگزار کند.

ستوده با بیان اینکه در آموزه‌های دینی و کلام بزرگان اسلام آمده است که هیچ شبی در فضیلت به پای شب قدر نمی‌رسد و هیچ روزی نیز در فضیلت به پای عرفه نمی‌رسد، بیان کرد: خداوند متعال در روز عرفه در رحمت و غفران خود را به روی بندگان باز کرده است تا با اجابت دعای بندگان بهترین پاداش و رزق و روزی را نصیب آنها کند.

وی با بیان اینکه دعای عرفه ارتباط خالص بنده با خداوند است که کلام آن از زبان بهترین بنده الهی حضرت سیدالشهدا(ع) ساری و جاری می‌شود، یادآور شد: در این روز بندگان باید از فرصت برقراری ارتباط و راز و نیاز با معبود استفاده کنند تا از رحمت و غفران الهی بهره بگیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل حقیقت روز عرفه را شناخت معرفت و تزکیه نفس اعلام کرد و گفت: مراسم دعای روز عرفه امروز در مصلای بزرگ امام خمینی اردبیل و به یاد شهدای مظلوم منا و گمنامی که در محل مصلی حاضر خواهد بود از ساعت 16 عصر برگزار خواهد شد که در این برنامه سعی شده است از مداحان و مناجات‌خوانان دعوت شود تا در قرائت دعای عرفه همسو با آحاد مردم حال و هوای معنوی به مراسم امروز ببخشند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.