بیست و ششمین جشنواره تئاتر و سرود دانشجو معلمان پسر دانشگاههای فرهنگیان 21 استان کشور با معرفی برگزیدگان پایان یافت.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ دبیر جشنواره فرهنگی و هنری دانشگاه فرهنگیان کشور در حاشیه اختتامیه این جشنواره گفت: بیش از 300 دانشجو معلم پسر در مدت سه روز در رشته های تئاتر عروسکی، تئاتر صحنه و سرود در قالب 31 گروه با هم به رقابت پرداختند.

سید کامران میرمعینی اظهار داشت: 10 گروه در رشته تئاتر صحنه ای، 11 گروه در رشته سرود و 10گروه نیز در رشته تئاتر عروسکی در این جشنواره با هم رقابت کردند.

وی افزود: نمایش «پرده ما» از پردیس شهید بهشتی خراسان رضوی در بخش تئاتر صحنه ای حائز رتبه برتر شد.

وی ادامه داد: گروه های نمایشی « مبارک در صندوق» از پردیس شهید پاک نژاد استان یزد و «آش سنگ» از استان مرکزی در رشته تئاتر صحنه ای نیز به ترتیب حائز رتبه های دوم و سوم بیست و ششمین جشنواره پسران دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان کشور شدند.

دبیر جشنواره فرهنگی و هنری دانشگاه فرهنگیان کشور افزود: داوران جشنواره همچنین «محمد هادی نسب» از استان یزد را به عنوان بهترین کارگردان و «فوادحدادنژاد» از استان مرکزی را نیز بهترین طراح صحنه در بخش بهترین های تئاتر صحنه انتخاب کردند.

میرمعینی گروه های اول تا سوم بخش سرود این جشنواره نیز را به ترتیب شامل گروه سرود «زینب (س)» از پردیس شهید بهشتی استان خراسان رضوی، گروه نمایشی «ساقی رضوان» از استان مرکزی و «ایران سرای من» از پردیس مقصودی استان همدان اعلام کرد.

وی تصریح کرد: داوران نیز پردیس بحرالعلوم شهر کرد مرکز چهار محال و بختیاری را با اجرای سرود «بردشیر» نیز شایسته تقدیر در این بخش از جشنواره دانستند.


دبیرجشنواره ملی فرهنگی و هنری دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: داوران جشنواره سه گروه دانشجو معلمان استان کهگیلویه وبویراحمد، خراسان رضوی و خراسان شمالی را نیز حائز رتبه های برتر نخست تا سوم گروه های تئاتر عروسکی این جشنواره ملی دانستند.

استان کهگیلویه وبویراحمد از 12 شهریور سالجاری میزبان بیست و ششمین جشنواره تئاتر و سرود دانشجو معلمان دختر و پسر دانشگاههای سراسر کشور بود.

جشنواره دانشجو معلمان دختر دانشگاههای کشور به میزبانی استان کهگیلویه وبویراحمد نیز که از 12 شهریور در یاسوج مرکز این استان آغاز شد ، دوشنبه 16 شهریور جاری نیز با معرفی برگزیدگان در سه رشته تئاتر صحنه، تئاتر عروسکی و سرود پایان یافت.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حضور بیش از 400 دانشجو معلم دختر سراسر کشور در این رقابت ها، گفت: 9 گروه برتر با رای هیات داوران در بخش سرود و تئاتر(عروسکی و صحنه ای) به عنوان برگزیده های کشوری این جشنواره انتخاب و از آنان تجلیل شد.

خسرو نظری افزود: در بخش تئاتر صحنه اثر «غلط بود آنچه می پنداشتم» از استان گلستان، «نقاشی زندگی ام» از خراسان شمالی، در بخش تئاتر عروسکی نیز «محلول نادانی» از استان البرز و «بازی آی» از خراسان رضوی و در بخش سرود نیز اثرهای «دل آهنین» از استان فارس، «رویای خدمت» از آذربایجان غربی، «آوای همدلی» از زینبیه تهران و اثر «ایران وطن ماست» از استان اصفهان حائز رتبه های برتر بیست وششمین جشنواره تئاتر و سرود دانشجو معلمان دختر سراسر کشور شدند.

قائم مقام دانشگاه فرهنگیان کشور نیز برگزاری جشواره فرهنگی و هنری دانشجو معلمان سراسر کشور را رخداد ارزشمند فرهنگی و یکی از مولفه های اساسی در تحقق سند بنیادین تحول در نظام تعلیم و تربیت اعلام کرد.

تاجیک اسماعیلی اظهار داشت: این جشنواره با هدف شناسایی و تقویت و شکوفایی استعدادهای دانشجو معلمان کشور برگزار شد.

وی افزود: جشنواره ملی فرهنگی و هنری دانشجو معلمان سراسر کشور در سه بخش «قرآن و عترت»، «علمی، ادبی و فناوری» و «تئاتر و سرود' به ترتیب به میزبانی استانهای یزد، آذربایجان شرقی و کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

وی ابراز داشت: براساس ارزیابی های انجام شده میزان شرکت دانشجو معلمان در جشنواره فرهنگی و هنری دانشگاه فرهنگیان کشور با 35 درصد نسبت به سایر دانشگاه ها و مراکز علمی کشور رشد قابل ملاحظه ای داشته است.

وی افزود: میانگین شرکت سایر دانشجویان در این جشنواره ها نیز حدود 10 درصد اعلام شده است.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.