مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ؛عدم توجه به معنویات را علت اصلی کاهش ازدواج و افزایش طلاق در جامعه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حجت الاسلام محمدباقر کریمی در نشست تخصصی با فعالان اجتماعی و مسائل خانواده با بیان این مطلب گفت : در دین بر تحقیقات اولیه ازدواج و موضوع آگاهانه آن تاکید شده ولی اجازه بهانه گیری را به کسی نمی دهد، برای مقدمات ازدواج پشتوانه هایی لازم است و باید با کار و اقدام فرهنگی جوانان را به امر ازدواج آگاهانه تشویق کنیم.

وی درادامه به افزایش آمار طلاق اشاره کرد و افزود : با توجه به رشد و افزایش آمار طلاق در جامعه هنوز نتوانسته ایم در خصوص مقوله ترویج امر ازدواج موفق عمل نماییم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به رد مقوله دین گریزی درجوانان گفت: افزایش هیئت های مذهبی و حضورگسترده جوانان در مراسم های اعتکاف وشب های قدر و دهه اول محرم و سایر برنامه های مذهبی متناقض با این ادعا است.

وی همچنین خاطر نشان کرد : با توجه به مشکلات موجود اجتماعی و خانوادگی می توان گفت نباید انتظار حضور همه جوانان را در محافل مذهبی را داشته باشیم و در برخی موارد دین گریزی جوانان را داریم و دین باور معرفتی و زندگانی اجتماعی است.

در ادامه اعضاء حاضر در این جلسه بر اهمیت رسیدگی به مسائل و مشکلات ازدواج و اشتغال جوانان و پیروی از دستورات دین مبین اسلام بر ازدواج آگاهانه و سالم در جامعه تاکید کردند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.