رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: برنامه ریزی برای کمک به افزایش صادرات کشمش در دستور کار این دستگاه قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ نیازعلی ابراهیمی پاک با بیان اینکه در سال قبل 5 هزار تن کشمش از قزوین به خارج از کشور صادر شد، افزود: نزدیک به 70 درصد محصول انگور تولید شده در استان به کشمش تبدیل می شود.

وی اضافه کرد: در صورت برنامه ریزی برای افزایش صادرات این محصول، سود بیشتری نصیب باغداران  می شود و ارزش افزوده قابل توجهی به تاک داران اختصاص می یابد.

ابراهیمی پاک یادآور شد: با کمک به داربستی کردن باغ ها و اجرای روش های آبیاری مدرن که در برنامه های جهاد کشاورزی استان قرار دارد، می توان تولید انگور استان را به سه برابر افزایش داد و در نتیجه تولید کشمش را نیز بالا برد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین همچنین گفت: در صورت بازاریابی مناسب و تولید محصول کیفی، کشمش استان می تواند در کشورهای منطقه، روسیه و اروپا با استقبال خوبی مواجه شود.

وی گفت: درصدد هستیم با راه اندازی میز کشمش و برنامه ریزی برای افزایش صادرات، تولید این فرآورده کشاورزی در استان را اقتصادی تر کنیم.

ابراهیمی پاک با اشاره به آغاز برداشت انگور در سطح باغ های استان از ماه جاری، یادآور شد: از 35 هزار هکتار باغ انگور در استان 27 هزار هکتار آن در شهرستان تاکستان قرار دارد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار