مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی ، از آمادگی اکیپهای ثابت و سیار و کشتارگاههای دامی استان و همچنین ناظرین شرعی ، در روز عید قربان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، کامیار داهیم مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت:این اکیپها شامل 29 اکیپ ثابت و 62 اکیپ سیار برای بازرسی بهداشتی دام زنده و گوشت دامهای کشتاری است که آمادگی کامل دارند.

وی افزود 67 دامپزشک و 42 بازرس گوشت در این برنامه حضور داشته و 35 روحانی ناظر شرعی نیز در امر نظارت شرعی همکاری خواهند داشت.

داهیم تصریح کرد: خوشبختانه استقبال مردم از ذبح دامهای قربانی در چند سال گذشته در کشتارگاههای دامی افزایش پیدا کرده که نشان از اهمیت مردم به مسائل بهداشتی دارد.

وی ادامه داد:کشتار ، پوست کنی ، بازرسی بهداشتی و آماده سازی لاشه دامها در کشتارگاهها بصورت رایگان صورت می گیرد و از شهروندان درخواست نمود تا ترجیحاً دامهای قربانی را جهت ذبح به کشتارگاههای دام اعزام کنند و چنانکه تمایل به ذبح دام در سایر محل ها داشته باشند ، جهت اعزام ناظرین بهداشتی با شماره تلفن 1512 تماس حاصل فرمایند.

داهیم به اهمیت رعایت مسائل بهداشتی تاکید کرد و از شهروندان خواست بدون استفاده از دستکش ، از دست زدن به خون و گوشت دامهای تازه کشتارشده اجتناب کرده و گوشت دامهای قربانی را قبل از مصرف ، بین 12 تا 24 ساعت در یخچال قرار دهند.

وی در پایان سخنان خود اظهار نمود که برابر هماهنگی و جلسات برگزار شده با دادستانی – نیروی انتظامی – مجمع امور صنفی و دیگر ارگانها و ادارات ذیربط ، با کشتار کنندگان و عرضه کنندگان گوشت غیر مجاز ، اعم از مغازه های قصابی و یا کنار جاده ای بشدت برخورد خواهد شد.

شماره تلفن های 1512 و 32770980 و 32426848 در روز عید قربان ، آماده هماهنگی و اعزام اکیپ برای بازرسی گوشت دام می باشند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.