در حال حاضر ۸۷ درصد تعاونی های این شهرستان غیرفعال هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛آلبوغبیش معاون فرماندار شادگان در جلسه بررسی مشکلات شرکتهای تعاونی شهرستان که به مناسبت هفته تعاون تشکیل شد، با تبریک هفته تعاون، دهه ولایت، اعیاد غدیر و قربان گفت: از مجموع ۳۱۵ شرکت تعاونی ثبت شده در شادگان تنها ۴۰ شرکت تعاونی فعال و مابقی به تعداد ۲۷۵ شرکت غیرفعال هستند.

نعمت الله آلبوغبیش  با تاکید بر اهمیت و ضرورت همکاری دستگاه های اجرایی شهرستان جهت تقویت بخش تعاون افزود: اقتصاد کشور بر سه بخش تعاون، خصوصی و دولتی استوار است و تعاون از بخشهای مهم اقتصادی کشور بوده که تقویت این بخش لازم و ضروری و اجتناب ناپذیر است.

وی گفت: کل جمعیت شهرستان در شرکتهای تعاونی مرزنشینان و سهام عدالت عضو هستند و ۳۰ درصد جمعیت شهرستان در سایر شرکتها نیز عضویت دارند.

معاون فرماندار شادگان افزود: در سال های اخیر تعداد ۴۳ شرکت تعاونی در بخش شیلات به منظور پرورش ماهیان گرمابی و آبزیان تشکیل شد اما متاسفانه به دلیل عدم صدور مجوز برداشت آب از کارون توسط سازمان آب و برق استان، جز ضرر هیچگونه نفعی عاید آنها نشده است.

آلبوغبیش گفت: خوشبختانه با پیگیری رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان و نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی و تاکید استاندار در این زمینه، قول مساعد صدور مجوز برداشت آب داده شده و امیدواریم این ۴۳ شرکت تعاونی که همه اعضای آنها افراد تحصیلکرده بیکار هستند هرچه زودتر فعال شوند.

وی با تاکید بر ضرورت تسریع در تشکیل و راه اندازی شرکت تعاونی توسعه عمران شهرستان که باید حداقل نیم درصد جمعیت شهرستان در آن عضویت داشته باشند افزود: تشکیل این شرکت تعاونی تاثیر به سزایی در عمران و آبادانی شهرستان خواهد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.