استان یزدجزء برترین های کشور در جذب گردشگر خارجی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛محمد مهدی شرافت مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزدگفت : یزد در مجموع جز برترین های کشور بوده و در سال گذشته در جذب توریست خارجی بیش از 80 درصد رشد داشته است.
 
شرافت افزود: با ثبت جهانی شهر یزد حضور توریست در استان شتاب بیشتری می گیرد که در همین راستا بافق نیز از این موضوع بهره مند می شود.
 
وی گفت: بافق از معدود شهرستان هایی است که ظرفیت و استعدادهای گردشگری خود را به سرعت شناخته و برای شکوفایی آن نیز برنامه ریزی کرده است.
 
شرافت همچنین با اشاره به عملکرد مناسب کمپ ها کویری بافق تصریح کرد:سال گذشته سال شکوفایی شهرستان در زمینه گردشگری بود.
 
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با تاکید بر ضرورت ایجاد ظرفیت های فرهنگی و گردشگری در کنار صنعت معدن عنوان کرد: گردشگری از معدود صنعت هایی است که خیر عام دارد و حتی اگر نتواند در جذب توریست و گردشگر موفق عمل کند در شادابی ونشاط اهالی شهرستان حایز اهمیت است.

وی ادامه داد: سمپوزیوم ملی مجسمه های شنی بافق را کاری ابتکاری، خلاقانه و نادر عنوان کرد و افزود: این طرح در برنامه و تقویم جشنواره های سالانه استان قرار می گیرد.

شرافت همچنین به اهمیت برگزاری جشنواره های مختلف اشاره ای داشت و یادآور شد:جذب گردشگر صرف مکان تاریخی و طبیعی نیست و اتفاقاتی چون برگزاری جشنواره می تواند حجم گردشگر را افزایش دهد.

انتهای پیام/ی 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.