اراک؛

راه اندازی کانون های فرهنگی هنری مساجد در دستور کار

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت : راه اندازی کانون های فرهنگی هنری مساجد در روستا ها یکی از وظایف وزارت فرهنگ است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی،مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور که به منظور شرکت در کنگره فرهنگ و هنر روستا و عشایر در استان مرکزی به سر می برد گفت:  یکی از تکالیف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه پنجم توسعه ، راه اندازی کانون های فرهنگی هنری و کتابخانه های مساجد در روستاهای بالای جمعیت 1500خانواراست.
وی افزود : امروزقدرت کانون های مساجد تا جایی است که دشمن همواره از این کانون های فرهنگی به عنوان یکی از سه ضلع ناکام ماندن ترفندهایش یاد می کند و از وجود کانون های مساجد و تفکر مسجدی می ترسد و این سنگرمقدس را مانع رسیدن به دسیسه های شیطانی خود می داندودراین میان نقش وفعالیت های کانون های روستایی نبایدفراموش شود و شایسته است از حمایت های مادی ومعنوی فرهنگی ستادعالی بهره مند شوند.
وی تکریم و توانمندسازی فعالان روستایی وعشایری را محورهمایش های منطقه ای فرهنگ و هنر روستا و عشایر که در پنج نقطه از کشور برگزار می شود دانست و ادامه داد: برگزاری همایش های عمومی باموضوع نقش فعالان فرهنگ وهنردرگفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی بارویکردتبیین چالش های جمعیت وخانواده ، اصول و مبانی کار فرهنگی ازمنظر مقام معظم رهبری  و کارگاه های آموزشی از قبیل چگونگی مدیریت کار فرهنگی درمسجد ، شیوه های نوین تبلیغ در این همایش پیش بینی شده است.
لازم به ذکر است،دراین برنامه 150نفر از برگزیدگان روستایی و جامعه عشایری از 8استان قم، قزوین، سمنان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، تهران والبرز در همایش منطقه ای کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایربه میزبانی استان مرکزی از امروز 23 تا 26 شهریور در بیت تاریخی حضرت امام خمینی(ره) ضمن شرکت دراین دوره توجیهی آموزشی باحوزه ماموریت خود و بایدها و نبایدهای آن بهتر آشنامی شوند.
 تا دقایق دیگر کنگره فرهنگ و هنر روستا و عشایر با سخنرانی دکترعلی هاشمی نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خمین آغاز می شود.
انتهای پیام / ف
 
برچسب ها: اراک ، کانون ، فرهنگی ، مساجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.