پنجمین کنگره فرهنگ و هنر روستا و عشایر با حضور نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خمین آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛  نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاح  پنجمین کنگره فرهنگ و هنر روستا و عشایر گفت: زلال ترین حوزه ی فرهنگی کشور، فرهنگ روستا و عشایر است که باید اصیل زنده و پویا حفظ شود.

دکترعلی هاشمی که مشاور دبیرستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور  هم هست ، افزود: غرب قصد دارد اتصال خانواده و ارزش ها را همگام با پیشرفت و فناروی های به روز به شکست برساند که در این راستا کسانی که در عرصه فرهنگ و هنر کار می کنند مسئولیتشان دوبرابر می شود و باید به صورت کژدار و مریز دستاوردهای غرب را بگیریم در عین حالی که فرهنگ و اخلاق را حفظ می کنیم.

مدیر کل هیات مرکزی گزینش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: شان وجود نظام جمهوری اسلامی ایران که امام(ره) آن را با هوشمندی بسیار و مدیریت عالی به پیروزی رساندند نیاز به شناخت ریشه های تفکر امام (ره) دارد؛ امام(ره) بر تفکرات رایج شرق و غرب مبنی بر عدم توسعه با معنویت خط  بطلان کشید و مدل جدیدی از پیشرفت همراه با دیانت ارائه دادند.

دکتر هاشمی با بیان اینکه فرهنگ روستا و رسیدگی به این بخش را نمی توان نادیده گرفت، اظهار کرد: فرهنگ روستا تقریبا دست نخورده مانده است و باید به کارگیری استراتژی دقیق و حساب شده بتوانیم این بخش را حفظ  کنیم. 

لازم به ذکر است، همایش منطقه ای کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایربه میزبانی استان مرکزی شهر خمین هم اکنون با حضور 150نفر از برگزیدگان روستایی و جامعه عشایری از 8استان قم، قزوین، سمنان، چهارمحال و بختیاری ، بوشهر ، تهران و البرز در از 23 تا 26 شهریور در بیت تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

انتهای پیام / ف
 
برچسب ها: اراک ، کنگره ، فرهنگ ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.