جشنواره می بایست امکاناتی را در اختیار گروه ها قرار بدهد تا همکاری خوبی در راستای پیشبرد تئاتر کشور توسط گروه‌ها شکل بگیرد.

کوروش حیدری کارگردان نمایش «تیغ کهنه» منتخب پنجمین جشنواره تئاترشهر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش خود گفت: داستان نمایش به کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ باز می‌گردد که  در این حین یکی از فعالان در عرصه سیاست، برای دخترش خواستگار می آید و اتفاقاتی را برای این خانواده رقم می زند.

وی درباره انگیزه خود از انتخاب این اثر بیان کرد: سال‌ها پیش این متن را خوانده بودم و دوست داشتم، به دلیل متن فاخر آن را  روی صحنه ببرم.

حیدری با بیان اینکه جشنواره می‌بایست هدفمند پیش برود، بیان کرد: جشنواره می بایست امکاناتی را در اختیار گروه ها قرار بدهد تا همکاری خوبی در راستای پیشبرد تئاتر کشور توسط گروه‌ها شکل بگیرد؛ اما متاسفانه چنین چیزی وجود ندارد. با این تفاسیر جشنواره تئاتر شهر از همه جشنواره ها حرفه‌ای‌تر عمل می کند.

وی افزد: رقابت تنگاتنگی بین گروه ها وجود داشت که با دبیری خوب شهرام کرمی به کار خود ادامه دادیم؛ زیرا می دانستیم قضاوت ها در خصوص انتخاب آثار  درست و روی اصول است.
 
گفتنی است؛ پنجمین جشنواره تئاتر شهر از ۲۲ الی ۳۰ شهریور در تهران برگزار می شود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار